دوج هیبریدی و جیپ الکتریکی در نقشهٔ راه جدید محصولات استلانتیس

دوج هیبریدی و جیپ الکتریکی در نقشهٔ راه جدید محصولات استلانتیس

استلانتیس نتایج مالی کامل سال ۲۰۲۱ خود را اعلام کرده که نشان از سال خوبی برای این گروه نوپا دارد تا جایی که کارکنان گروه پاداش‌هایی با مجموع ارزش ۱.۹ میلیارد یورو دریافت کرده‌اند. هم‌زمان با اعلام این نتایج مالی، استلانتیس نقشهٔ راه جدید محصولات خود برای مدل‌های پلاگین‌هیبریدی، هیدروژنی و الکتریکی را هم منتشر کرده است. در این نقشهٔ راه، محصولات برندهای مختلف گروه برای امسال و سال آینده مشخص شده‌اند.

بررسی را که از بالا به پایین شروع کنیم، آلفارومئو را با مدل پلاگین‌هیبریدی توناله می‌بینیم که به‌تازگی معرفی شده است. در این جدول نام دو محصول الکتریکی سیتروئن مشخص نشده است اما گفته می‌شود یکی از آن‌ها نسل بعدی C3 با قوای محرکهٔ الکتریکی است. مدل میان سایز و جسورانهٔ C5 X هم که قبلاً به‌عنوان یک استیشن بلندقامت با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی و برد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتری معرفی شده است. محصول پلاگین‌هیبریدی دوج هم احتمالاً یک توناله ری‌بج شده خواهد بود زیرا تصاویری از خط تولید این مدل افشا شده که نام هورنت و طراحی مشابه کراس‌اوور ایتالیایی را نشان می‌دهد.

در همین حال، فیات قصد ساخت جایگزینی برای پاندای قدیمی اما همچنان جذاب دارد. پیش‌نمایش این خودرو حدود سه سال پیش با کانسپت Centoventi ارائه شده و بنابراین حالا زمان آن رسیده تا نسل بعدی پاندا معرفی شود. این خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود و امیدواریم به‌اندازهٔ همان کانسپت مذکور جذاب باشد. از اینجا نقشهٔ راه استلانتیس کمی جذاب‌تر می‌شود زیرا یک جیپ تمام الکتریکی را نشان می‌دهد که تا پایان سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد. در مورد هویت این مدل چند احتمال وجود دارد که شامل نسخهٔ تمام الکتریکی رانگلر (که قبلاً پیش‌نمایش آن با کانسپت آمادهٔ تولید رانگلر مگنتو ارائه شد)، یک شاسی‌بلند بزرگ بر اساس پلت‌فرم STLA و یا مدلی کوچک‌تر از رنگید می‌شود.

جیپ هنوز در مورد تولید رانگلر مگنتو حرفی نزده درحالی‌که پلت‌فرم STLA هم ممکن است در این بازهٔ زمانی برای ساخت یک جیپ آفرودی بسیار توانمند آماده نباشد؛ بنابراین، کراس‌اوور کوچک جیپ که مدت‌ها است شایعات آن را می‌شنویم می‌تواند محتمل‌ترین گزینه باشد. این خودرو در کنار نسخه‌های معادلی از فیات و آلفارومئو در لهستان تولید خواهد شد. آلفارومئو قبلاً ساخت کراس‌اووری کوچک‌تر از توناله را تأیید کرده که احتمالاً برنرو نام خواهد داشت. البته این‌ها صرفاً خودروهای تمام الکتریکی نخواهند بود و با پیشرانه‌های درون‌سوز هم ارائه می‌شوند.

در ادامه، نسخهٔ تمام الکتریکی کراس‌اوور جدید مازراتی گریکاله و همین‌طور جانشین گرن توریسمو دیده می‌شود که قبلاً از ساخت آن‌ها خبر داشتیم. اوپل آسترا نیز که قبلاً در نسخه‌های هاچ‌بک و استیشن با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مشترک با پژو ۳۰۸ معرفی شده است و در پایین نقشهٔ راه دیده می‌شود. آخرین خودروی پژو در این نقشه اما کمی مرموز است ولی به نظر می‌رسد این یک کراس‌اوور کوپه بر اساس پلت‌فرم ۳۰۸ باشد. به گفتهٔ برخی، این خودرو می‌تواند ۴۰۰۸ نام داشته باشد. البته این نام جدیدی در سبد محصولات پژو نیست زیرا قبلاً از آن برای کراس‌اوور ساب‌کامپکتی که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ بر اساس میتسوبیشی ASX ساخته می‌شد استفاده شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.