دوئل دی‌اس ۷ و اینفینیتی QX50

دی‌اس ۷

امروز نیز همچون روزهای گذشته با یک قسمت دیگر از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی میدونی همراه شما هستیم که به گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس اختصاص دارد. در دوئل قبلی این گروه مرسدس بنز GLC و لندروور دیسکاوری اسپرت در برابر یکدیگر قرار گرفتند که طی این دوئل مجموعاً تعداد ۱۷۸۴ رأی به ثبت رسیده است. مرسدس بنز توانست با کسب ۱۱۳۶ عدد رأی از این تعداد یا به‌عبارت‌دیگر کسب ۶۳ درصد از کل آراء پیروز دوئل گردد درحالی‌که لندروور موفق به کسب ۶۴۸ رأی شده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس، دی‌اس ۷ به مصاف اینفینیتی QX50 رفته است.

ب‌ام‌و X3 لکسس NX مرسدس بنز GLC لندروور دیسکاوری اسپرت
لکسس NX مرسدس بنز GLC
دی‌اس ۵ اینفینیتی QX50 جگوار F-Pace آلفارومئو استلویو
؟ جگوار F-Pace
آکورا RDX کادیلاک XT4 لینکلن MKC ولوو XC60
؟ ولوو XC60
آئودی Q5 پورشه ماکان مرسدس بنز GLC کوپه ب‌ام‌و X4
؟ ؟

دی‌اس ۷

برند دی‌اس پس از استقلال از سیتروئن به‌عنوان یک برند لوکس مجزا، در حال افزایش محصولات خود است. جدیدترین محصول این برند لوکس فرانسوی، همین کراس‌اوور پریمیوم DS 7 کراس‌بک است. این خودرو برای اولین بار در تاریخ ۲۸ فوریهٔ امسال رونمایی شده و چندی بعد در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ برای نخستین بار به نمایش عمومی درآمد. این کراس‌اوور لوکس بر روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که با دیگر کراس‌اوورهای این گروه خودروسازی همچون پژو ۵۰۰۸، سیتروئن C5 ایرکراس و اوپل گرندلند مشترک است. DS 7 پس از مدل DS 6 دومین کراس‌اوور دی‌اس محسوب می‌شود. همچنین این ماشین لوکس‌ترین خودرو و در اصل پرچم‌دار دی‌اس و به‌طورکلی گروه پژو-سیتروئن هم بشمار می‌رود تا جایی که از آن به‌عنوان خودروی رئیس‌جمهور جدید فرانسه استفاده به عمل آمده است. دی‌اس در طراحی این کراس‌اوور پریمیوم خصوصاً در کابین آن از صنعت مد فرانسه الهام گرفته و به همین دلیل در داخل DS 7 شاهد نمایی منحصربه‌فرد و زیبا هستیم. برای این کراس‌اوور لوکس پنج پیشرانهٔ مختلف ارائه شه که دو نمونه دیزلی و بقیه بنزینی هستند. موتورهای دیزلی شامل نمونه‌های ۱.۵ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری می‌شود درحالی‌که لیست موتورهای بنزینی از یک واحد ۱.۲ لیتری سه سیلندر با ۱۳۰ اسب بخار قدرت آغاز می‌شود. ولی ما در این دوئل قوی‌ترین موتور بنزینی DS 7 را انتخاب کرده‌ایم که از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی تمامی این موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد. البته در تمامی مدل‌ها مانند دیگر کراس‌اوورهای گروه پژو-سیتروئن نیرو صرفاً به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست. البته DS 7 در یک نسخهٔ هیبریدی هم ارائه می‌شود که به یک پیشرانهٔ بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۳۰۰ اسب بخار مجهز است که یکی از این موتورهای الکتریکی در محور عقب نصب شده و چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد؛ بنابراین نسخهٔ هیبریدی DS 7 نمونه‌ای چهارچرخ محرک خواهد بود.

اینفینیتی QX50

اینفینیتی برای اولین بار کراس‌اوور کانسپتی بنام EX را در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۷ رونمایی کرده و سپس نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور لوکس را در فستیوال گودوود همان سال معرفی نمود. EX بر روی پلت‌فرم FM نیسان ساخته شده که در دیگر محصولات این شرکت چون اینفینیتی سری G و نیسان ۳۷۰Z هم بکار رفته است. عرضهٔ اینفینیتی EX از سال ۲۰۰۹ در بازار داخلی ژاپن آغاز شد اما در این کشور با نام نیسان اسکای‌لاین کراس‌اوور شناخته می‌شود. تولید این ماشین همچنان در یک نسل از سال ۲۰۰۷ ادامه دارد اما پس از تغییر شیوهٔ نام‌گذاری اینفینیتی، از سال ۲۰۱۳ به بعد، EX تحت نام QX50 به بازار عرضه می‌گردد. QX50 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نانجینگ چین در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. البته این صرفاً یک تغییر نام بود و QX50 هیچ تغییر ظاهری یا فنی را نسبت به EX تجربه نکرده بود؛ اما برای مدل ۲۰۱۶، این ماشین مورد فیس‌لیفتی جزئی قرار گرفته تا چهرهٔ سالخوردهٔ آن کمی جوان‌تر گردد. این نسخهٔ جدید که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۴ و به دنبال آن نیویورک ۲۰۱۵ رونمایی شد، تغییراتی را در جلوپنجره و سپر جلو تجربه نموده و ۸ سانتیمتر هم به طول آن افزوده شد. بااین‌حال QX50 که هم‌اکنون یک دهه از عمرش می‌گذرد، کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. به همین دلیل اینفینیتی در نمایشگاه دیترویت امسال نسخهٔ کانسپت نسل جدید این کراس‌اوور را رونمایی کرد و بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی نسخهٔ تولیدی نسل دوم QX50 خواهیم بود. این کراس‌اوور ژاپنی برخلاف رقیب فرانسوی هم‌اکنون تنها با یک موتور به بازار عرضه می‌شود. این پیشرانه یک واحد ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی است که ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور در محصولات متعددی از نیسان بکار می‌رود که معروف‌ترین آن‌ها کوپهٔ اسپرت نیسان ۳۷۰Z است. برای انتقال نیروی این موتور هم صرفاً یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. QX50 در حالت استاندارد با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

مشخصات فنی

 دی‌اس ۷اینفینیتی QX50
پیشرانه۱.۶ لیتری ۴ سیلندر۳.۷ لیتری V6
تنفستوربوشارژطبیعی
قدرت۲۲۵ اسب بخار۳۲۵ اسب بخار
گشتاور۳۰۰ نیوتن متر۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلوعقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد۸.۳ ثانیه۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت۲۳۰ کیلومتر/ساعت۲۳۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۶ لیتر (ترکیبی)۱۱.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن۱۴۲۰ کیلوگرم۱۷۷۰ کیلوگرم
طول۴.۵۷ متر۴.۷۴ متر
فاصلهٔ محوری۲.۷۴ متر۲.۸۸ متر
حجم صندوق بار۵۵۵ لیتر۵۴۰ لیتر
قیمت پایه۳۶,۵۰۰ دلار۳۵,۶۴۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.