دلایل عدم ارائه پیشرانه ۴ سیلندر توربو برای جیپ گلادیاتور

دلایل عدم ارائه پیشرانه ۴ سیلندر توربو برای جیپ گلادیاتور

جیپ گلادیاتور ۲۰۲۰ جدید یکی از ستاره‌های نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ بود اما یکی از خبرسازترین ویژگی‌های این خودرو عدم وجود پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی رانگلر در آن است.

این پیشرانه که قدرت ۲۷۰ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد در جایگاهی بالاتر از پیشرانه‌ی پایه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری رانگلر قرار می‌گیرد. این پیشرانه ۶ سیلندر قدرت ۲۸۵ اسبی و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متری دارد. اگرچه پیشرانه‌ی توربوی یاد شده از نظر قدرت کمی پایین‌تر قرار می‌گیرد اما گشتاور آن بالاتر از پیشرانه ۶ سیلندر است که برای یک پیکاپ مفیدتر می‌باشد.

البته بزرگ‌ترین مزیت پیشرانه‌ی ۴ سیلندر سیستم eTorque است که از ترمز احیا شونده، قدرت الکتریکی کمکی و سیستم استارت/استاپ تشکیل شده است. این سیستم به‌طور قابل‌توجهی باعث بهبود مصرف سوخت رانگلر ۶ سیلندر می‌شود.

این عملکرد برای رانگلر کاملاً قابل‌توجه بوده و به همین خاطر نشریه‌ی درایو از جیپ دلیل عدم ارائه‌ی پیشرانه‌ی ۴ سیلندر برای گلادیاتور را جویا شده است. پاسخ جیپ خیلی کامل و مبسوط نبوده اما این شرکت گفته است که پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری می‌تواند ظرفیت یدک کشی بالا را بدون ایجاد دمای زیاد داشته باشد. به این ترتیب به نظر می‌رسد پیشرانه‌ی ۴ سیلندر در گلادیاتور مشکلاتی در رابطه با مدیریت دمای پیشرانه و ظرفیت یدک کشی کمتر دارد.

ظرفیت یدک کشی برای جیپ بسیار مهم است چراکه گلادیاتور اولین پیکاپ این کمپانی در سال‌های اخیر بوده و واضح است که آمریکایی‌ها می‌خواهند بهترین ظرفیت یدک کشی در کلاس خود را داشته باشند. این برند توانسته به حداکثر ظرفیت یدک کشی ۳۴۷۰ کیلوگرمی برسد.

اگرچه گلادیاتور با پیشرانه ۴ سیلندر توربو عرضه نخواهد شد اما جیپ قبلاً اعلام کرده از سال ۲۰۲۰ پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری اکودیزل را ارائه خواهد کرد. این پیشرانه که قدرت ۲۶۰ اسبی و گشتاور ۵۹۸ نیوتون متر دارد با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.