دفاع مدیر ارشد جنرال موتورز از فناوری خودران

دفاع مدیر ارشد جنرال موتورز از فناوری خودران

مدیر ارشد جنرال موتورز ضمن دفاع از رویکرد این خودروساز برای توسعه سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده، از تلاش‌ها برای بهبود ایمنی سیستم‌های رانندگی خودران و افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه خبر داد.

در ماه ژوئن، جنرال موتورز اعلام کرد کروز اولین شرکت فناوری خودران است که مجاز به پذیرش مسافران برای سواری‌ با روبوتاکسی در آمریکا خواهد بود. به گزارش carscoops، این اعلامیه درست زمانی منتشر شد که آژانس‌های نظارتی فدرال اعلام کردند نگاه عمیق‌تری به فناوری‌های پیشرفته دستیار راننده خواهند داشت و به دنبال آن گزارش‌هایی منتشر شد که شیوه‌های تجاری کروز را زیر سوال می‌‌برد.

در همین زمینه، مارک رویس، مدیر ارشد جنرال موتورز پستی وبلاگی را منتشر کرده است که از رویکرد این خودروساز برای توسعه سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) دفاع می‌کند.

رویس در پست منتشر شده خود در لینکدین اظهار داشت که پنج حوزه اصلی تمرکز، رویکرد جنرال موتورز را برای توسعه ایمن‌تر نسبت به سایر خودروسازان از جمله تسلا می‌سازد. رویس گفت که تعهد به آزمایش، انواع حسگرها و فناوری‌ها، سیستم‌های طراحی شده برای اطمینان از توجه رانندگان، کار با شهرداری‌ها برای پیگیری ساخت‌وساز و سایر موانع جاده‌ای و در نهایت تلاش‌های آموزشی به معنای این است که جنرال موتورز می‌تواند ویژگی‌های پیشرفته دستیار راننده را به طور ایمن اجرایی کند.

رویس نوشت:

با توجه به این‌که ایمنی مورد توجه ما است، در حال سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی زمان و منابع هستیم تا بتوانیم قبل از این‌که محصولات با این فناوری‌ها به بازار عرضه شوند، از کارآیی آن‌ها اطمینان حاصل کنیم. ما می‌خواهیم هیجانی در مصرف‌کننده ایجاد کنیم که مبتنی بر صداقت در کار با سیاست‌گذاران کلیدی، رهبران جامعه و مشتریان برای کمک به آموزش افراد درباره‌ی این فناوری‌ها است.

البته ممکن است اجرایی کردن چنین حرفی برای رویس در عمل خیلی سخت باشد. کروز در چند حادثه نقش داشته است که برخی از آن‌ها اکنون توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نکته‌ی جالب دیگر این‌که اخیراً یک سوت‌زن اظهار داشت که فرهنگ ایمنی این شرکت «هرج و مرج» بوده است و چند کارمند درباره‌ی رونمایی روبوتاکسی این شرکت ابراز نگرانی کرده‌اند.

با این حال، مطمئناً سیستم سوپر کروز جنرال موتورز (مجموعه پیشرفته دستیار راننده برای خودروهای شخصی) در تصادفات کمتری نسبت به برخی از سیستم‌های قابل توجه دیگر نقش داشته است. NHTSA به تازگی فاش کرد که ۳۶۷ گزارش از تصادفات مربوط به سیستم‌های سطح ۲ خودران را در میان همه تولیدکنندگان دریافت کرده است. از این تعداد، دو نفر از جنرال موتورز بودند، در حالی که پنج نفر به فورد، ۱۰ نفر به سوبارو، ۹۰ نفر به هوندا و ۲۷۳ نفر به تسلا تعلق داشتند.

محبوبیت تسلا و تعداد تصادفات پرمخاطب که به سیستم‌های دستیار راننده هوشمند آن مرتبط بوده‌اند، می‌تواند توضیح دهد چرا ۴۴ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که طبق مرکز تحقیقات پیو، استفاده گسترده از وسایل نقلیه خودران «ایده بدی» است. با وجود این که مقادیر زیادی پول در این فناوری سرمایه‌گذاری شده، اما جنرال موتورز مشتاق تغییر ادراک عمومی است.

رویس گفت:

در نهایت، هدف ما این است که ضمن از بین بردن خطای راننده انسانی، زمان و مکان بیشتری را برای آنچه در زندگی مهم است ایجاد کنیم و حمل‌ونقل پیشرفته را برای کسانی که در حال حاضر نمی‌توانند به دلیل سن، ناتوانی یا عوامل دیگر رانندگی کنند، بهبود بخشیم. به همین دلیل ما در آزمایش، اعتبارسنجی و بهبود فناوری‌های رانندگی بدون دست خود متمرکز شده‌ایم تا ویژگی‌ها و سیستم‌های ایمن را برای مشتریان خود ارائه دهیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 19 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.