دست رد فیات-کرایسلر بر سینه چینی‌ها!

دست رد فیات-کرایسلر بر سینه چینی‌ها!

پس از حدود دو سال همزیستی مسالمت‌آمیز، شاید فیات-کرایسلر در نهایت خریداری داشته باشد! اخیراً گزارش شده بود که یک خودروساز چینی مجهول‌الهویه علاقه جدی خود برای خرید این کمپانی را ابزار داشته است. شایعات متعددی بیان می‌داشتند که این کمپانی همان گروه اتومبیل گوانگ ژو یا GAC است.

به گزارش اتوموتیونیوز، مقامات این خودروساز چینی پیشنهادی جدی را اوایل ماه جاری ارائه کرده بودند که بیشتر از ارزش بازاری فیات-کرایسلر بوده است. نهایتاً این پیشنهاد رد شده اما بیش از دو غول خودروسازی چینی دیگر نیز برای خرید فیات-کرایسلر دندان تیز کرده‌اند.

در خبری جداگانه نیز گفته شده که برخی از مقامات کمپانی گریت وال به مقر فیات-کرایسلر در میشیگان سفر کرده‌اند تا درباره احتمال خرید این کمپانی به بحث و بررسی بنشینند. علاوه بر گریت وال، شرکت دانگ فنگ، جیلی و GAC مذکور نیز در زمره خریداران علاقه‌مند به این شرکت هستند.

کمپانی GAC قبلاً با فیات-کرایسلر برای تولید خودروهایی چون فیات ویاجیو، جیپ چروکی و کانسپت جیپ یوتنو در چین همکاری داشته است.

دیوید سالیوان یکی از تحلیل گران صنعت خودرو می‌گوید:

تنها کشوری که پول و دلیل کافی برای خرید کمپانی فیات-کرایسلر را دارد چین است. به نظر می‌رسد چینی‌ها بیش از هر کمپانی شیفته فیات-کرایسلر شده‌اند.

فیات-کرایسلر سال پیش درآمد ۱۱۱.۰۱۸ میلیارد یورویی و سود ۱.۸۱۴ میلیارد یورویی داشته است. این گروه خودروسازی دارای ۲۲۵ هزار کارمند در سراسر دنیا بوده و در ۴ منطقه متفاوت به ساخت خودرو مشغول است. فیات-کرایسلر هفتمین خودروساز بزرگ دنیا به شمار می‌رود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.