دست‌کاری عمدی قیمت سهام تسلا توسط ایلان ماسک؟!

دست‌کاری عمدی قیمت سهام تسلا توسط ایلان ماسک؟!

سرمایه‌گذاران از کمپانی تسلا و مدیر اجرایی آن ایلان ماسک به خاطر فریب خوردن درباره طرحی که قیمت سهام شرکت دست‌کاری شده شکایت کردند.

این شکایت در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شده و در آن ادعا می‌شود این نقشه از هفتم آگوست و پیروی توئیت غیرمنتظره ماسک و قصد او برای تبدیل کردن تسلا به شرکتی خصوصی شروع شده است.

کالمن ایزاکس می‌گوید این طرح به خاطر از دور خارج کردن کامل فروشندگان ضعیف آغاز شده است. او همچنین می‌گوید توئیت های ماسک اشتباه بوده و او به‌طور تصنعی اقدام به دست‌کاری قیمت سهام تسلا کرده و قوانین فدرال را نقض کرده است.

پس از توئیت های ماسک درباره تبدیل تسلا به شرکتی خصوصی، قیمت سهام این خودروساز در یک روز بیش از ۱۳ درصد افزایش یافت. البته پس از انتشار خبرهایی درباره بررسی فعالیت‌های ماسک توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا قیمت سهام تسلا کاهش قابل‌توجهی را نشان داد.

ماسک گفته بود سرمایه لازم برای خصوصی کردن تسلا با قیمت هر سهم ۴۲۰ دلار وجود داشته و به این ترتیب ارزش کمپانی در ۷۲ میلیارد دلار بسته می‌شود. ماسک از ارائه جزئیات بیشتر درباره این حجم از سرمایه‌گذاری ضروری خودداری کرده بود.

این مدیر ارشد در ایمیلی که به کارکنان تسلا فرستاده برخی دلایل برای خصوصی کردن شرکت را شرح داده بود. یکی از آن دلایل بررسی‌های دقیقی است که از شرکت‌های سهامی عام صورت می‌گیرد. او همچنین گفته بود که خصوصی شدن تسلا باعث می‌شود روی اهداف بلندمدت تمرکز بهتری صورت گیرد. ماسک از پروژه SpaceX به عنوان مثالی نام برده بود که کارایی عملیاتی آن بسیار بهتر از تسلاست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.