دست‌به‌یقه شدن جیپ تراک هاوک و داج چلنجر هلکت

دست‌به‌یقه شدن جیپ تراک هاوک و داج چلنجر هلکت

جیپ با خود فکر می‌کرد قرار دادن پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هلکت در قلب گرند چروکی ایده بسیار خوبی خواهد بود؛ و در اکثر موارد این موضوع صادق بوده است. با قدرت خارق‌العاده ۷۰۷ اسب بخاری، این شاسی‌بلند می‌تواند تنها در ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد اما این قدبلند قلدر آمریکایی در خط مستقیم چه عملکردی در برابر برادر خود یعنی چلنجر هلکت خواهد داشت؟

در ویدئوی جدیدی که توسط هنسی منتشر شده این دو خودروی قدرتمند در برابر یکدیگر قرار گرفته و البته هر دو کاملاً در شرایط کارخانه‌ای هستند. در سمت چپ گرند چروکی تراک هاوک با خروجی ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۷۴ نیوتون متری قرار دارد درحالی‌که چلنجر پهن و عریض از همان پیشرانه استفاده کرده و قدرت ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری دارد. خب کدام خودرو برنده می‌شود؟

حداقل روی کاغذ این دو آهن هلکت دار کاملاً مشابه هستند. تراک هاوک مورد بحث شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که چلنجر هلکت پهن می‌تواند در ۳.۴ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد بنابراین یک‌دهم ثانیه سریع‌تر است. همچنین جیپ در ۱۰.۶ ثانیه می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را تکمیل کند درحالی‌که هلکت نیز همین زمان را ثبت می‌کند.

در دنیای واقعی همه‌چیز به جیپ ختم می‌شود! تراک هاوک به لطف سیستم چهار چرخ محرک و لانچ کنترل یک جامپ سورپرایز کننده داشته و چلنجر هلکت را کمی تا قسمتی شرمنده می‌کند! با اینکه جیپ قدبلند جثه ای ۲۳۸۴ کیلوگرمی دارد اما به نظر می‌رسد در خط مستقیم چلنجر را به دردسری جدی می‌اندازد. البته چلنجر در ادامه تقریباً به این شاسی‌بلند هم‌خانواده می‌رسد. بخشی از آن به دلیل وزن ۲۰۳۶ کیلویی این خودرو است.

در هر حال این دو خودروی آمریکایی قدرتمندترین خودروهای دنیا بوده و البته قیمت‌های معقولی دارند. بهای تراک هاوک از ۸۵۹۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که با پرداخت ۷۲۹۵۰ دلار می‌توان صاحب یک دستگاه چلنجر هلکت پهن شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.