دستگاه تقلب احتمالی در محصولات دیزلی مرسدس

دستگاه تقلب احتمالی در محصولات دیزلی مرسدس

مأموران بازرسی آمریکایی احتمالاً نرم‌افزار غیرقانونی‌ای را در محصولات دیزلی مرسدس بنز پیدا کرده‌اند که به پاس کردن تست‌های آلایندگی کمک می‌کند.

بنا به گزارش روزنامه آلمانی بیلد، بازرسان سیستم مدیریت پیشرانه‌ای را با نام Slipguard یافته‌اند که برای تشخیص حضور خودرو در آزمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

این روزنامه به نقل از اسناد رسمی ادعا کرده که سیستم دیگری با نام Bit 15 به منظور خاموش کردن پاک‌سازی آلایندگی‌ها پس از طی حدود ۲۵ کیلومتر طراحی شده است. ظاهراً این نرم‌افزار به کاهش استفاده از مایع ادبلو کمک کرده است. ادبلو باعث می‌شود گازهای مضر اگزوز زودتر حذف شوند که این امر باعث شده آلایندگی برخی محصولات دیزلی مرسدس تا ۱۰ برابر بیشتر از حد مجاز باشد.

این روزنامه به ایمیل‌هایی از مهندسان مرسدس دست یافته که در آن از قانونی بودن عملکردهای این نرم‌افزار سؤال شده است. بنا به گفته اتونیوز، یکی از سخنگویان دایملر از اظهارنظر درباره این خودرو خودداری کرده و گفته که مرسدس همکاری کاملی با مقامات آمریکایی داشته است.

او گفته است:

مقامات آمریکایی از اسناد آگاهی داشته و هیچ شکایتی ثبت نشده است. اسناد موجود در روزنامه بیلد به وضوح دست چین شده و برای آسیب به دایملر و ۲۹۰ هزار کارمندش منتشر شده‌اند.

در سال ۲۰۱۶ شکایتی از سوی مالکان محصولات دیزلی مرسدس علیه این خودروساز مطرح شد و در آن ادعا شده بود که این کمپانی دستگاهی را در محصولاتش نصب کرده که میزان غیرمجازی از آلایندگی‌ها را در دنیای واقعی منتشر می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
18 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.