در پشت جلوپنجره عظیم ب‌ام‌و چه می‌گذرد؟!

در پشت جلوپنجره عظیم ب‌ام‌و چه می‌گذرد؟!

احتمالاً هم‌اکنون نظر قطعی خود درباره جلوپنجره جدید ب‌ام‌و M3 و M4 را اعلام کرده‌اید. هرچند تمامی قطعات پشت دماغ بزرگ این دو خودرو از نظرها پنهان مانده‌اند ولی حالا این‌گونه نیست. خوشبختانه ژرمن‌ها ما را با آنچه پشت جلوپنجره بزرگ این خودروها می‌گذرد آشنا کرده‌اند.

واضح است که بخش اعظم فضای پشت جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و را رادیاتورهایی اشغال کرده‌اند که وظیفه خنک کردن قطعات مهم را دارند. در کنار وجود رادیاتورهایی که دما را متعادل و بهینه نگه می‌دارند، برخی قطعات نیز برای حفاظت از خودرو در پیست نیز طراحی شده‌اند. دسته‌ای از میله‌ها وجود دارد که اطمینان حاصل می‌کند سنگ‌ریزه‌ها به رادیاتورها برخورد نکرده و تغییراتی نیز سیستم ترمز ایجاد نمی‌شود.

یکی از ویژگی‌های جالب حفره پشت جلوپنجره بزرگ ب‌ام‌و این است که مهندسان برخی سطوح کنترلی زیر بدنه را برای بهبود عملکرد خنک‌کنندگی اضافه کرده‌اند. از آنجایی که خنک‌کننده روغن پایین‌ترین رادیاتور در بخش جلوست بنابراین یک فلپ در پایین وجود دارد تا فضایی با فشار هوای منفی را ایجاد کند.

پیش از آنکه سیل نظرات مثبت و منفی در بخش دیدگاه‌ها منتشر شود باید متذکر شویم که این ویدئو سرانجام نشان می‌دهد که جلوپنجره چرا به این شکل طراحی شده است. مهندسان و طراحان باید به گونه‌ای هماهنگ باشند که یک خودروی جدید نه تنها زیبا باشد بلکه عملکرد خوبی نیز ارائه کند.

صرف‌نظر از نظرات گوناگون درباره طراحی نسل جدید سری ۴، دیدن اینکه ب‌ام‌و هنوز هم به تولید خودرویی با حد نهایی لذت رانندگی متعهد است حس خوشایندی ایجاد می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.