در مراسم افتتاح کارخانه جدید تسلا در تگزاس چه گذشت؟

در مراسم افتتاح کارخانه جدید تسلا در تگزاس چه گذشت؟

تسلا به مناسبت افتتاح کارخانهٔ جدید خود در تگزاس، رویدادی بنام سایبر رودئو را ترتیب داده که در آن خبرهای مهمی در مورد برنامه‌های آیندهٔ این شرکت آمریکایی اعلام شده است. شاید مهم‌ترین خبر در این رویداد، اعلام زمان عرضهٔ پیکاپ جنجالی سایبرتراک باشد. ایلان ماسک رسماً اعلام کرده است که پس از تلاش‌های فراوان، سرانجام سال آینده این پیکاپ به بازار خواهد آمد. وی که با عینک آفتابی و کلاه کابوی روی صحنه رفت، پس از عذرخواهی بابت تأخیرهای فراوان برای تولید سایبرتراک، دراین‌باره گفته است:

سایبرتراک سال آینده می‌آید. ما سال آینده سایبرتراک را در حال تولید خواهیم داشت. ما رودستر و کِشندهٔ سِمی را هم تولید خواهیم کرد. سال آینده موج عظیمی از محصولات جدید ما خواهد آمد

تسلا در این رویداد همچنین در کنار دیگر محصولات خود، آخرین نسخهٔ سایبرتراک را هم به نمایش درآورده که نسبت به نسخه‌های قبلی تغییرات و بهبودهایی را تجربه کرده است. شاید این نمونهٔ حاضر در کارخانهٔ تگزاس در ظاهر با نمونه‌هایی که قبلاً از پیکاپ تسلا دیده‌ایم یکسان به نظر برسد اما به گفتهٔ افرادی که در این رویداد حاضر بوده‌اند، شیشهٔ عقب این سایبرتراک به‌صورت برقی پایین می‌آید. البته برخلاف شورلت سیلورادو EV که پارتیشن بین کابین و اتاق بار آن قابلیت باز شدن دارد، در سایبرتراک این پارتیشن ثابت است اما شیشهٔ عقب به‌طور کامل پایین می‌آید.

حضار همچنین توانسته‌اند داخل سایبرتراک را هم ببینند که به نظر می‌رسد هنوز آمادهٔ تولید نباشد. به‌عنوان‌مثال، در کابین این پیکاپ غربیلک فرمان یوغ مدل S و X بدون ایربگ دیده می‌شود که این نشان می‌دهد بسیاری از قطعات هنوز نهایی نشده‌اند و فقط برای نمایش سرهم شده‌اند. در این پروتوتایپ همچنین مکان نصب دوربین‌های جانبی هم تغییر کرده و حالا در روکش پلاستیکی دور گلگیرهای جلو قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد مکان نهایی آن‌ها باشد. سایبرتراک در همین کارخانهٔ تگزاس تولید خواهد شد و انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۳ روی خط تولید برود. این پیکاپ در سال ۲۰۱۹ به‌صورت کانسپت رونمایی شد و قرار بود تولید آن از اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شود اما با دو بار تأخیر، این کار به اوایل سال ۲۰۲۳ موکول شد.

گیگا فاکتوری تگزاس اما در ابتدا طی سال جاری به تولید مدل Y خواهد پرداخت و قصد دارد سالانه نیم میلیون دستگاه از آن تولید کند. نسخه‌ای از مدل Y که در این کارخانه تولید خواهد شد، از طراحی جدید ساختار پکیج باطری‌ها برخوردار است و به باطری‌های جدید ۴۶۸۰ مجهز می‌شود. حتی در رویداد سایبر رودئو، تعدادی از همین نسخهٔ جدید به خریداران تحویل داده شد. این ویژگی‌ها موجب بهبود مدل Y نسبت به نسخهٔ کنونی خواهند شد.

ایلان ماسک در مراسم سایبر رودئو همچنین اطلاعاتی را در مورد گیگا فاکتوری تگزاس هم اعلام کرده است. به گفتهٔ وی، این کارخانه بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع مساحت دارد و در آن بزرگ‌ترین ماشین‌های ریخته‌گری جهان کار خواهند کرد. سلول‌های باطری‌های جدید ۴۶۸۰ تسلا نیز در این کارخانه تولید می‌شوند. این شرکت قصد دارد با ساده‌سازی فرایند تولید و ساخت قطعات به‌صورت محلی، تفاوتی واقعی در تولید خودرو ایجاد کند. به گفتهٔ ماسک، هرچند در حال حاضر تسلا شاید تنها ۱ درصد از کل فروش جهانی خودرو را در اختیار داشته باشد اما قصد دارد این سهم را به ۲۰ درصد برساند.

ماسک دراین‌باره گفته است:

در دوازده ماه گذشته، ما بیش از یک میلیون خودرو در سراسر جهان تحویل داده‌ایم و به نظر می‌رسد تسلا تازه شروع کرده است. گیگا فاکتوری عظیم در تگزاس آماده است تا تولید را به سطوح جدیدی برساند. این ساختمان پیشرفته‌ترین کارخانهٔ خودروسازی است که تاکنون روی زمین دیده شده است. ما به مقیاس واقعاً عظیمی دست خواهیم یافت. مقیاسی که هیچ شرکتی در تاریخ بشر به آن دست پیدا نکرده است

ماسک در این رویداد در مورد مسائل غیر خودرویی مثل ربات‌های انسان‌نمای آیندهٔ تسلا هم صحبت کرده و گفته است این ربات آمادهٔ انجام تمام وظایفی که انسان‌ها نمی‌خواهند انجام دهند. دیگر پروژهٔ بلندپراوازانهٔ مدیرعامل تسلا نیز ساخت روبوتاکسی اختصاصی با ظاهری کاملاً آینده‌نگر است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.