درگ کراس اوورهای محبوب پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

درگ کراس اوورهای محبوب پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان

پژو ۳۰۰۸ و هیوندای توسان جزو خیل عظیم کراس اوورهایی هستند که در بازار حرف اول را می‌زنند. اگرچه یکی فرانسوی و دیگری کره‌ای است اما هر دو وجه اشتراکی دارند و آن‌هم عرضه با پیشرانه‌ی دیزلی است که باعث می‌شود این دو خودرو در بازارهایی که گازوئیل ارزان‌تر از بنزین است گزینه‌های خوبی به شمار روند.

هم‌اکنون اگر شما یک خریدار عادی باشید شاید با خود فکر کنید کدام‌یک از این دو خودرو سریع‌تر هستند. البته این موضوع اهمیت زیادی ندارد چون چه کسی با کراس اووری دیزلی به فکر مسابقه و سرعت خواهد بود؟!

اما بازهم به منظور جلب رضایت برخی سلیقه‌های خاص، موتور ۱ ترکیه یک مسابقه درگ بین ۳۰۰۸ و توسان را تدارک دیده است. بیایید ابتدا تفاوت سفید و سیاه را بررسی کنیم.

هیوندای توسان که به زودی با نسل جدید خود جایگزین خواهد شد با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربودیزلی عرضه می‌شود که قدرت ۱۳۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود.

پژو ۳۰۰۸ هم به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربودیزلی مجهز شده که خروجی ۱۳۰ اسبی و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری دارد. این خودرو دیفرانسیل جلو بوده و از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. موضوع مهم اینکه کراس اوور فرانسوی ۳۵۰ کیلوگرم سبک‌تر از توسان چهار چرخ محرک می‌باشد.

آیا ۳۰۰۸ سبک‌تر می‌تواند قدرت بیشتر توسان را خنثی کند؟ برای یافتن پاسخ این سوال به تماشای این مسابقه می‌نشینیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.