درگ پورشه ۹۱۱ توربو S با سوپربایک ب‌ام‌و و خودروی F1 ردبول

درگ پورشه ۹۱۱ توربو S با سوپربایک ب‌ام‌و و خودروی F1 ردبول

همه کاملاً میدانیم که پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ خودروی بسیار سریعی است. این خودرو ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در ۸ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. این‌ها اعداد دیوانه‌واری هستند اما برای پرچم‌دار پورشه تعجب‌آور نخواهند بود. به خاطر همین پرفورمنس شگفت‌انگیز، تاکنون درگ‌های زیادی را دیده‌ایم که توربو S در آن‌ها حتی رقبایی قوی‌تر و گران‌تر از خود را هم به‌راحتی مغلوب می‌کند.

بااین‌حال، اوضاع در جدیدترین درگ کارواو هرگز این‌طور نیست زیرا در اینجا ۹۱۱ توربو S کُندترین وسیله محسوب می‌شود و این چیزی است که تا پیش‌ازاین هرگز نمی‌توانستیم تصور کنیم! دلیل چنین اتفاق عجیبی این است که رقبای پورشه در اینجا هرگز وسایل نقلیهٔ معمولی نیستند. یکی از این رقبا، خودروی فرمول یک ردبول RB7 با تنها ۶۵۰ کیلوگرم وزن است که چندی پیش در همین کارواو بوگاتی شیرون را مغلوب کرد. این هیولا ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری V8 با ردلاین ۱۸ هزار rpm تولید می‌شود. پشت فرمان RB7 نیز رانندهٔ سابق فرمول یک و برندهٔ ۱۳ گرند پری «دیوید کولتارد» نشسته که شرایط را برای رقبا سخت‌تر می‌کند.

رقیب بعدی پورشه هم بسیار قدرتمند است اما این یک خودرو نیست بلکه سوپربایک ب‌ام‌و M1000RR با پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر است که ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند شاید این نیرو در برابر دو رقیب دیگر چندان زیاد به نظر نرسد اما فراموش نکنید که این موتورسیکلت تنها ۱۹۲ کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین در این درگ، پورشه از لحاظ نسبت قدرت به وزن هرگز شرایط خوبی ندارد. به همین دلیل، همان‌طور که در ابتدا گفته شد، توربو S در اینجا مغلوب شده و به تماشاگر رقابت ردبول و ب‌ام‌و تبدیل شد. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.