درگ پرفورمنس‌ های دیزلی، گلف GTD، اشکودا اکتاویا RS، ب‌ام‌و ۱۲۰d

درگ پرفورمنس‌های دیزلی، گلف GTD، اشکودا اکتاویا RS، ب‌ام‌و ۱۲۰d

خودروهای پرفورمنس دیزلی هیچ‌گاه مثل اروپا در ایالات‌متحده محبوب نشدند و حالا جدیدترین ویدئوی کارواو نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها چه چیزی را از دست داده‌اند. فولکس‌واگن گلف GTD با قیمت ۳۲,۸۴۵ پوند، گران‌ترین عضو این جمع سه‌تایی است. این هاچ‌بک داغ به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم این نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

اشکودا اکتاویا RS اما قوای محرکهٔ یکسانی با گلف GTD دارد اما با قیمت ۳۲,۲۶۵ پوند کمی ارزان‌تر است. همچنین این خودرو نه یک هاچ‌بک بلکه یک استیشن است و بنابراین در داخل فضای کمی بیشتری دارد که البته با افزایش وزن همراه است؛ و نهایتاً آخرین خودروی این رقابت هم ب‌ام‌و ۱۲۰d است که آن‌هم از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. در این خودرو اما وظیفهٔ انتقال نیرو به چرخ‌های جلو بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی مبدل گشتاوری است.

در اولین مسابقهٔ درگ، گلف به‌راحتی پیروز می‌شود و رقابت واقعی بین اشکودا و ب‌ام‌و جریان دارد اما به خاطر شروع بد ۱۲۰d، اکتاویا RS جلو افتاده و پیروز می‌شود. به خاطر همین مشکل ب‌ام‌و، درگ دوباره برگزار می‌شود که در این درگ، هاچ‌بک باواریایی‌ها کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند اما بااین‌حال بازهم اشکودا از آن پیشی گرفته و نتیجه با درگ قبلی تفاوتی ندارد.

سپس مسابقهٔ رولینگ در حالت رانندگی راحت از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که در اینجا ب‌ام‌و پیش می‌افتد اما فولکس‌واگن به‌آرامی پیشتاز می‌شود و سپس اشکودا هم از ۱۲۰d پیشی می‌گیرد. پس‌ازاین، یک مسابقهٔ رولینگ دیگر این بار در حالت رانندگی اسپرت برگزار می‌شود که نتیجهٔ غافلگیرکننده‌ای دارد زیرا اشکودا و فولکس‌واگن شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند و سپس اکتاویا با اختلافی بسیار جزئی پیروز می‌شود.

مشخصات فنی

 فولکس‌واگن گلف GTDاشکودا اکتاویا RSب‌ام‌و ۱۲۰d
پیشرانه۲ لیتری I4 توربودیزل۲ لیتری I4 توربودیزل۲ لیتری I4 توربودیزل
قدرت۲۰۰ اسب بخار۲۰۰ اسب بخار۱۹۰ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۴۰۰ نیوتن متر۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلوجلوجلو
وزن۱۴۶۵ کیلوگرم۱۵۲۸ کیلوگرم۱۴۷۵ کیلوگرم
قیمت۳۲,۸۴۵ پوند۳۲,۲۶۵ پوند۳۲,۶۰۵ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.