درگ پدربزرگ‌ ها! آئودی RS6 C6، ب‌ ام‌ و M5 E61 و مرسدس E55

درگ پدربزرگ‌ها! آئودی RS6 C6، ب‌ام‌و M5 E61 و مرسدس E55

هرچند این روزها خودروها قوی‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه شده‌اند اما شاید بتوان گفت حدود یک دهه پیش خودروها جذاب‌تر بودند خصوصاً مدل‌های پرفورمنس از که از پیشرانه‌های حجیم استفاده می‌کردند. یکی از مصادیق بارز این موضوع، ب‌ام‌و M5 نسل E61، آئودی RS6 نسل C6 و مرسدس بنز E55 AMG نسل W211 هستند که کارواو آن‌ها را برای برگزاری مسابقهٔ درگ دورهم جمع کرده است. پیشرانهٔ یکی از این سه خودرو تنفس طبیعی است درحالی‌که دو مدل دیگر از پرخوران استفاده می‌کنند که البته یکی توربوشارژ و دیگری سوپرشارژ است؛ اما پیروز این میدان کدام خودرو خواهد بود؟

این سه ماشین از لحاظ قوای محرکه و انتقال قدرت بسیار باهم متفاوت هستند. آئودی از پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 توئین توربو استفاده می‌کند که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. پیشرانهٔ ب‌ام‌و هم ۵ لیتری V10 اما از نوع تنفس طبیعی است و ۵۰۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. مرسدس به پیشرانهٔ بزرگ‌تر ۵.۴ لیتری سوپرشارژ مجهز است اما فقط هشت سیلندر دارد و ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال داده می‌شود.

بنابراین هر سهٔ این استیشن‌ها، خودروهای قدرتمندی هستند اما فقط یک ماشین می‌تواند برنده باشد. در سه درگ اول از حالت ایستاده، آئودی عملکرد بی‌نظیری از خود نشان می‌دهد و با ثبت زمان ۱۲.۵ ثانیه، با اختلاف زیادی دو رقیب هم‌وطن را مغلوب می‌کند. پس‌ازاین، مرسدس با ۱۳.۱ ثانیه دوم می‌شود و ب‌ام‌و هم که در درگ سوم استارت بدی دارد پس از ۱۳.۸ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند. در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت اما وقتی خودروها در اسپرت‌ترین تنظیمات خود قرار می‌گیرند، ب‌ام‌و نتیجهٔ قبل را کمی جبران کرده و با مغلوب کردن مرسدس، دوم می‌شود اما آئودی هنوز هم پیشتاز است. در آزمایش ترمز اما آئودی که سنگین‌ترین خودروی جمع است، نمی‌تواند پیروز شود و این عنوان به مرسدس می‌رسد.

مشخصات فنی

 آئودی RS6ب‌ام‌و M5مرسدس E55 AMG
پیشرانه۵ لیتری V10 توئین توربو۵ لیتری V10 تنفس طبیعی۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۵۸۰ اسب بخار۵۰۷ اسب بخار۴۷۶ اسب بخار
گشتاور۶۵۰ نیوتن متر۵۲۰ نیوتن متر۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک۷ سرعته اتوماتیک۵ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقبعقب
وزن۲۰۲۵ کیلوگرم۱۸۸۰ کیلوگرم۱۹۱۰ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.