درگ و مقایسهٔ نسل جدید و قدیم مرسدس G63 AMG

درگ و مقایسهٔ نسل جدید و قدیم مرسدس G63 AMG

هنگامی‌که صحبت از مسابقات درگ می‌شود قطعاً مرسدس بنز G کلاس اولین خودرویی نیست که به ذهن متبادر می‌شود اما این بدان معنا نیست که نسخهٔ قدرتمند این خودرو یعنی G63 نمی‌تواند در مسابقات درگ شرکت کند چراکه این اس‌یووی آلمانی از قدرت کافی برای رقابت با برخی از اسپرت‌ترین خودروهای امروزی برخوردار است. حال اما قرار نیست G63 به مصاف خودروهای اسپرت برود بلکه این بار در برابر نسل قبلی خود قرار گرفته است. در این ویدئو، CarWow یک G63 مدل ۲۰۱۹ را در برابر G63 نسل قبلی مدل ۲۰۱۸ قرار داده و آن‌ها را به‌طور کامل باهم مقایسه کرده است.

G63 قدیمی به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو با ۵۷۱ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود. از سوی دیگر، زیر کاپوت G63 جدید یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفهٔ انتقال این نیرو هم بر عهدهٔ یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید است. اما به گفتهٔ CarWow اختلاف دو نسل تنها ۱۰ کیلوگرم است به‌گونه‌ای که نسل جدید ۲۵۶۰ کیلوگرم و نسل قبلی ۲۵۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

در این ویدئو رقابت‌ها و مقایسه‌های مختلفی بین دو نسل G63 برگزار می‌شود که اولین آن‌ها مسابقهٔ درگ است که البته ما نمی‌خواهیم نتیجهٔ آن‌را لو بدهیم اما فقط این را بدانید که هرچند دو نسل G کلاس در ظاهر خیلی شبیه به هم هستند اما با آغاز مسابقه همه‌چیز تغییر می‌کند و به‌راحتی می‌توان متوجه اختلاف نسل‌ها شد. پس از مسابقهٔ درگ نیز بین دو خودرو مسابقهٔ رولینگ، آزمایش ترمز و تست اسلالوم برگزار می‌شود که همهٔ آن‌ها را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

 مرسدس G63 مدل ۲۰۱۸مرسدس G63 مدل ۲۰۱۹
پیشرانه۵.۵ لیتری V8 توئین توربو۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۵۷۱ اسب بخار۵۸۵ اسب بخار
گشتاور۷۵۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۵۵۰ کیلوگرم۲۵۶۰ کیلوگرم
قیمت۱۳۶ هزار پوند۱۴۳ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.