درگ هیولاهای آفرود گروه کرایسلر، رانگلر ۳۹۲ در برابر رم TRX

درگ هیولاهای آفرود گروه کرایسلر، رانگلر ۳۹۲ در برابر رم TRX

آفرودرهای قدرتمند امروزه بازار خوبی دارند و به همین دلیل، گروه کرایسلر با جیپ رانگلر ۳۹۲ و رم TRX به‌طور پررنگی در این بخش حاضر شده است. حال کانال یوتیوب «فست لین تراک» این دو هیولای آفرود آمریکایی را گیر آورده و طبیعی است که بین آن‌ها مسابقهٔ درگ برگزار کند. TRX به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که در سینهٔ رانگلر ۳۹۲ پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. در هردو خودرو انتقال نیرو به چهارچرخ از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

در مسابقهٔ اول به نظر می‌رسد TRX کمی زودتر حرکت را آغاز می‌کند اما این خیلی مهم نیست زیرا پیکاپ رم به‌طور قابل‌توجهی از جیپ سریع‌تر است و رانگلر هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. در درگ دوم، رانندهٔ TRX منتظر لانچ رانگلر می‌ماند و سپس حرکت را آغاز می‌کند. به همین دلیل، نتیجهٔ این درگ بسیار نزدیک‌تر از درگ قبلی است اما بااین‌حال بازهم برنده TRX است البته این بار با اختلافی بسیار کمتر.

هرچند رانگلر ۳۹۲ بازندهٔ این رقابت بود اما این ماشین هنوز هم بسیار سریع است زیرا بااینکه این ویدئو در ارتفاع زیادی از سطح دریا گرفته شده اما پیشرانهٔ تنفس طبیعی همی هنوز هم می‌تواند جیپ را ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. به گفتهٔ سازنده، این عدد در ارتفاع هم‌سطح دریا ۴.۵ ثانیه خواهد بود درحالی‌که پیمودن مسافت ۴۰۰ متر هم ۱۳ ثانیه طول می‌کشد. طبق مشخصات رسمی، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت رم TRX هم ۴.۵ ثانیه و زمان ۴۰۰ متر آن ۱۲.۹ ثانیه است اما در این ویدئو خیلی سریع‌تر به نظر می‌رسید. البته ارتفاع زیاد ممکن است موجب برتری پیشرانهٔ سوپرشارژ رم شده باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.