درگ هیجان‌ انگیز مک‌ لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ GTB

درگ هیجان‌انگیز مک‌لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ GTB

در روی کاغذ، مک لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ GTB رقیب یکدیگر هستند. این دو خودرو قیمت، پرفورمنس و قوای محرکه مشابهی دارند. البته تنها با مقایسه اعداد و مشخصات روی کاغذ نمی‌توان نتیجه یک مسابقه درگ را پیش‌بینی کرد. به همین دلیل است که مسابقه درگ بین مک لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸ GTB می‌تواند با یک سورپرایز همراه باشد.

هیولای بریتانیایی قصه ما از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو با قدرت ۷۱۰ اسب بخاری استفاده کرده و وزن ۱۴۴۲ کیلوگرمی دارد. فراری سنگین‌تر بوده و ۱۴۷۵ کیلوگرم وزن داشته و قدرت کمتری هم تولید می‌کند. پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری بای توربوی این سوپرکار ایتالیایی ۶۶۰ اسب را روانه میدان می‌کند که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از مک لارن بوده و این موضوع در درگ مشهودتر است.

زمانی که سه چراغ درگ سبز می‌شود مک لارن تقریباً به اندازه طول یک خودرو از رقیب عقب می‌افتد که حدود نیم ثانیه است. فراری همچنان پیش می‌رود و به اندازه طول چند خودرو با مک لارن فاصله ایجاد می‌کند اما این مک لارن است که به سرعت فاصله را کم کرده و از فراری جلو می‌افتد.

اعداد ویدئو نشان می‌دهند که مک لارن ۷۲۰S مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷۰۰ ثانیه و با سرعت ۲۳۰.۱۶ کیلومتر در ساعت طی می‌کند درحالی‌که این رکورد برای فراری برابر با ۱۱.۳۳۸ ثانیه و ۲۰۴.۶۶ کیلومتر در ساعت است. این یک تفاوت بزرگ است مخصوصاً اینکه بدانیم مک لارن در ابتدا استارت ایده آلی نداشته است.

درباره فراری تأسف نخورید. اوایل سال جاری فراری اقدام به معرفی ۴۸۸ پیستا کرده است که پرفورمنس کاملاً نزدیکی به ۷۲۰S دارد. پیستا همچنان از همان پیشرانه ۳.۹ لیتری استفاده می‌کند اما قدرت ۷۱۰ اسبی داشته و تنها در ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. با این تفاسیر بسیار مشتاق دیدن مسابقه درگ نسخه قوی‌تر فراری ۴۸۸ با هیولای توانای مک لارن هستیم… 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.