درگ هیجان‌انگیز هامر EV با دوج دورانگو هلکت و مرسدس G63 AMG

درگ هیجان‌انگیز هامر EV با دوج دورانگو هلکت و مرسدس G63 AMG

شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های پرقدرت این روزها خودروهایی عادی هستند و حالا تراتل هاوس سه نمونه از این ماشین‌ها را برای درگ در برابر هم قرار داده است. از این سه خودروی قدرتمند، مرسدس G63 AMG یک نماد است، دوج دورانگو هلکت قدرت دیوانه‌واری دارد و جی‌ام‌سی هامر از مشخصات خیره‌کننده‌ای بهره می‌برد.

در سینهٔ دوج نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو با وزن ۲۵۹۰ کیلوگرمی سبک‌ترین عضو گروه است درحالی‌که هامر با ۴۱۰۳ کیلوگرم، با اختلاف از همه بسیار سنگین‌تر است. بااین‌حال، این پیکاپ الکتریکی بیشترین قدرت را هم دارد و موتورهای الکتریکی آن مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند؛ و نهایتاً به ضعیف‌ترین خودروی جمع یعنی مرسدس می‌رسیم که موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن تنها ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو همچنین با ۲۶۵۰ کیلوگرم وزن کمی از دوج سنگین‌تر است.

در مسابقهٔ اول که درگ از حالت سکون است، دورانگو با لانچ عالی برتری قابل‌توجهی نسبت به دو خودروی دیگر کسب می‌کند اما در ادامه هامر به‌آرامی اختلاف را کم می‌کند و درحالی‌که با پیشی گرفتن از دوج فاصلهٔ چندانی ندارد محدودیت سرعت آن روی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت مانع می‌شود و بدین ترتیب هلکت پیروز می‌شود. در این درگ هرچند G63 سوم شد اما اختلاف زیادی با هامر نداشت و پابه‌پای دو خودروی دیگر پیش رفت. کمبود قدرت قطعاً در سوم شدن مرسدس نقش مهمی دارد اما باید توجه داشت که این خودرو از لانچ کنترل هم بی‌بهره است درحالی‌که دوج به این سیستم مجهز است و هامر هم حالت WTF دارد که به آن‌ها کمک می‌کند بهترین استارت را داشته باشند.

بااین‌حال، در مسابقهٔ رولینگ هم تفاوت چندانی دیده نمی‌شود و دوج و هامر درحالی‌که از AMG دور می‌شوند شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند. البته حالا هامر کمی از رقیب جلو می‌افتد و درست زمانی که از خط پایان عبور می‌کند به محدودیت سرعت خود می‌رسد و موفق می‌شود هلکت را با اختلافی جزئی مغلوب کند. G کلاس نیز دوباره سوم می‌شود. در پایان باید گفت پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای امروزی قدرت و پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را در اختیار خریداران معمولی قرار می‌دهند. ما در دوران طلایی اسب بخار قرار داریم و هامر EV خودرویی است که آینده را نشان می‌دهد. هرچند وزن بسیار سنگین دست و پای این خودرو را بسته اما هنوز هم نسبتاً سریع است.

مشخصات فنی

 دوج دورانگو هلکتجی‌ام‌سی هامر EVمرسدس G63 AMG
پیشرانه۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژالکتریکی دو موتوره۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۷۱۰ اسب بخار۱۰۰۰ اسب بخار۵۸۵ اسب بخار
گشتاور۸۷۵ نیوتن متر۱۶۲۵ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیکتک سرعته۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۵۹۰ کیلوگرم۴۱۰۳ کیلوگرم۲۶۵۰ کیلوگرم
قیمت۸۲,۴۹۰ دلار۱۱۰,۲۹۵ دلار۱۵۷,۵۰۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.