درگ هیجان‌انگیز جیپ ترک‌هاوک با بی‌ام‌و X3 M و مرسدس GLC63 AMG

درگ هیجان‌انگیز جیپ ترک‌هاوک با بی‌ام‌و X3 M و مرسدس GLC63 AMG

طی سال‌های اخیر، خریداران به سمت شاسی‌بلندها هجوم آورده‌اند و خودروسازان هم به این تقاضا پاسخ داده‌اند. بااین‌حال، حرکت بازار به سمت خودروهای خانوادگی باعث کاهش نیاز به پرفورمنس نشده است؛ بنابراین، خودروسازان با این نوع تقاضا هم سازگار شده‌اند و به همین دلیل هم‌اکنون شاسی‌بلندهای اسپرت فراوانی را در بازار می‌بینیم. حال کانال یوتیوب Sam CarLegion سه نمونه از این خودروها را برای برگزاری چند درگ گرد هم جمع کرده است تا ببینیم کدام‌یک از این شاسی‌بلندهای قدرتمند در ۴۰۰ متر سریع‌تر است.

ب‌ام‌و X3 M کامپتیشن کوچک‌ترین پیشرانهٔ این جمع را دارد اما این موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که دقیقاً با قدرت موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس GLC63 S AMG یکسان است اما با گشتاور ۶۰۰ نیوتن متری، اختلاف قابل‌توجهی با رقیب اشتوتگارتی دارد. این دو خودرو از لحاظ وزن نیز بسیار به هم نزدیک هستند و هردو کمی بیش از دو تن وزن دارند و از سامانه‌های چهارچرخ محرک xDrive و ۴Matic بهره می‌برند اما انتقال نیرو در ب‌ام‌و توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و در مرسدس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

این دو کراس‌اوور اسپرت آلمانی اما در این ویدئو با رقیب بسیار متفاوت و البته قدرتمندی یعنی جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک مواجه هستند. این خودرو از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کند که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد و با اختلاف از ژرمن‌ها قوی‌تر است. البته ترک‌هاوک با وزن ۲۴۳۳ کیلوگرمی، نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از دو رقیب آلمانی است که اختلاف قابل‌توجهی خواهد بود. انتقال نیروی عظیم پیشرانه نیز در این خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

در درگ اول، مرسدس جامپ استارت کرد و با اختلاف قابل‌توجهی جلو افتاد که دو خودروی دیگر نتوانستند آن را جبران کنند. به همین دلیل، GLC63 در این درگ پیروز شد و هرچند جیپ در انتهای مسیر بسیار به آن نزدیک شده بود اما ب‌ام‌و نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند. درگ دوم بسیار نزدیک‌تر بود و خودروها هم‌زمان راه افتادند. به همین دلیل، حالا جیپ پیروز و مرسدس دوم شد اما X3 M بازهم در جایگاه سوم قرار گرفت. در دو مسابقهٔ رولینگ بعدی اما جیپ با مشکل مواجه شد و نتوانست همپای رقبای آلمانی پیش برود. بدین ترتیب، در اینجا مرسدس که از گروه جدا شده بود، دو پیروزی کسب کرد و ب‌ام‌و دوم شد.

مقایسه مشخصات فنی

 ب‌ام‌و X3 M کامپتیشنمرسدس GLC63 S AMGجیپ ترک‌هاوک
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توئین توربو۴.۰ لیتری V8 توئین توربو۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۵۱۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار۷۰۷ اسب بخار
گشتاور۶۰۰ نیوتن متر۷۰۰ نیوتن متر۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۰۶۳ کیلوگرم۲۰۸۲ کیلوگرم۲۴۳۳ کیلوگرم
قیمت۷۷,۸۹۵ دلار۸۲,۷۹۵ دلار۹۱,۶۶۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.