درگ هوندا NSX، نیسان GT-R نیسمو و پورشه ۹۱۱ توربو S

درگ هوندا NSX، نیسان GT-R نیسمو و پورشه ۹۱۱ توربو S

مردان کارواو برای مسابقهٔ درگ جدید خود پورشه ۹۱۱ توربو S را در برابر دو نمونه از سریع‌ترین خودروهای ژاپنی قرار داده‌اند. این سامورایی‌های نیسان GT-R نیسمو و هوندا NSX هستند که هرکدام از شهرت بالایی در تاریخ خودروسازی ژاپن برخوردار هستند اما آیا این دو ماشین توانایی غلبه بر قاتل هایپرکارها یعنی توربو S را دارند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال بهتر است در ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم.

بیایید با ضعیف‌ترین خودروی این جمع یعنی هوندا NSX شروع کنیم. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی مجهز است. نتیجهٔ این ترکیب مجموع خروجی ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور است که هرچند هرگز اعداد کمی نیستند اما در این جمع کمترین به‌حساب می‌آیند. در ژاپنی بعدی یعنی GT-R نیسمو اما هیچ باطری یا موتور الکتریکی وجود ندارد و همه‌چیز در یک موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی بی‌رحم خلاصه می‌شود. هرچند طراحی این ماشین به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد اما در اینجا نسخهٔ نیسمو حضور یافته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور دارد.

تنها آلمانی این جمع یعنی ۹۱۱ توربو S مثل نیسان به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربو مجهز است اما شباهت‌های بین پورشه و GT-R در همین‌جا به پایان می‌رسد زیرا موتور پورشه از نوع شش سیلندر تخت است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در عقب نصب شده است. خب با توجه به این اعداد، آیا می‌توانید نتیجهٔ این درگ را پیش‌بینی کنید؟ بله البته ۹۱۱ توربو S پادشاه درگ‌های کارواو محسوب می‌شود اما نیسان و هوندا ممکن است بتوانند در اینجا کمی آن‌را اذیت کنند.

مشخصات فنی

 نیسان GT-R نیسموهوندا NSXپورشه ۹۱۱ توربو S
پیشرانه۳.۸ لیتری V6 توئین توربو۳.۵ لیتری V6 توئین توربو۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت۶۰۰ اسب بخار۵۸۰ اسب بخار۶۵۰ اسب بخار
گشتاور۶۵۲ نیوتن متر۶۴۵ نیوتن متر۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دوکلاچه۹ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۷۰۳ کیلوگرم۱۷۵۹ کیلوگرم۱۶۴۰ کیلوگرم
قیمت۱۸۰,۰۹۵ پوند۱۵۰,۰۰۰ پوند۱۶۰,۶۱۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.