درگ هاچ‌ بک‌های اسپرت آلمانی، مرسدس A35، آئودی S3، ب‌ ام‌ و M135i

درگ هاچ‌بک‌های اسپرت آلمانی، مرسدس A35، آئودی S3، ب‌ام‌و M135i

مت واتسون در جدیدترین درگ کارواو به سراغ هاچ‌بک‌های اسپرت آلمانی رفته و آن‌ها را طی رقابت‌های درگ، رولینگ و ترمز در برابر هم قرار داده است. آئودی S3، مرسدس A35 AMG و ب‌ام‌و M135i شرکت‌کنندگان این رقابت هستند. به‌رسم همیشه، پیش از آنکه سراغ رقابت و تماشای ویدئوی برویم نگاهی به اعداد و ارقام خودروها خواهیم داشت که فوق‌العاده نزدیک به هم هستند.

همهٔ این هاچ‌بک‌ها به پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو، گیربکس اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و صرفاً در خروجی موتورهای آن‌ها تفاوت‌های جزئی وجود دارد. آئودی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین خودروی جمع است زیرا دو رقیب دیگر هردو ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارند. البته S3 با ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه هم محسوب می‌شود. در گشتاور، آئودی و مرسدس با ۴۰۰ نیوتن متر باهم برابر هستند و ب‌ام‌و با ۴۵۰ نیوتن متر بالاتر قرار می‌گیرد.

با شروع درگ مشخص می‌شود که عملکرد واقعی خودروها هم به‌اندازهٔ اعداد مشخصات آن‌ها به هم نزدیک است. بااین‌حال در درگ آئودی با استفاده از قدرت و کشش بیشتر خود پیروز شده و ب‌ام‌و مرسدس به ترتیب دوم و سوم شدند؛ اما علاوه بر سیستم کواترو که پیروزی آسانی را برای آئودی به ارمغان می‌آورد، S3 ترفند دیگری هم در آستین دارد که آن گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه با تعویض دنده‌های هوشمندانه است.

به همین دلیل، S3 حتی در رقابت رولینگ که کشش چندان مهم نیست هم برتری خود را حفظ کرد و به پیروزی رسید. در آزمایش ترمز اما اوضاع تغییر کرد زیرا ب‌ام‌و در کمترین مسافت متوقف شد و آئودی برای توقف به بیشترین مسافت نیاز داشت؛ اما بااین‌حال، درحالی‌که عادت داریم معمولاً ب‌ام‌و را پیروز این‌گونه رقابت‌ها ببینیم، در این نبرد آئودی پیروزی کلی واضحی را کسب کرد.

مشخصات فنی

 آئودی S3مرسدس A35ب‌ام‌و M135i
پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو
قدرت۳۱۰ اسب بخار۳۰۶ اسب بخار۳۰۶ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۴۰۰ نیوتن متر۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۵۷۵ کیلوگرم۱۵۵۵ کیلوگرم۱۵۲۵ کیلوگرم
قیمت۳۸,۷۶۵ پوند۳۷,۷۴۰ پوند۳۸,۳۶۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.