درگ هاچ‌بک‌های داغ، گلف GTI، سیویک تایپ R و مگان RS تروفی

درگ هاچ‌بک‌های داغ، گلف GTI، سیویک تایپ R و مگان RS تروفی

فولکس‌واگن، هوندا و رنو هرکدام هاچ‌بک‌های داغ محرک جلوی جذابی را به بازار عرضه می‌کنند که از یک سو خودروهایی خانوادگی هستند و از سوی دیگر می‌توانند در پیست‌ها هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند؛ اما از بین این خودروها، کدام‌یک در مسابقهٔ درگ بهترین است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو گلف GTI کلاب‌اسپرت، سیویک تایپ R و مگان RS تروفی را به پیست مشهور خود آورده است.

سیویک تایپ R در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و قدیمی‌ترین خودروی این درگ محسوب می‌شود؛ اما نباید فریب سن بالای این سامورایی را خورد زیرا این یک خودروی پیست بسیار جدی است که زمانی رکورددار پیست نوربرگ‌رینگ بوده و همچنان یک سلاح قدرتمند برای پیست محسوب می‌شود. در سینهٔ این خودرو یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که نیرو را از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های جلو می‌رساند.

از سوی دیگر، فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت که امسال معرفی شد جدیدترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. این هاچ‌بک آلمانی هم مثل رقیب ژاپنی از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور در کنار یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، دیفرانسیل لغزش محدود، تعلیق اصلاح‌شده و ترمزهای بزرگ‌تر قرار گرفته است تا توانمندترین گلف GTI تاریخ خلق شود.

و نهایتاً به مگان RS تروفی می‌رسیم که کوچک‌ترین موتور را با تنها ۱.۸ لیتر حجم دارد؛ اما نباید فریب حجم پایین این موتور را خورد زیرا پیشرانهٔ رنو ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که هم‌سطح رقبای ۲ لیتری خود است. انتقال نیرو در این هاچ‌بک داغ فرانسوی هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. خب با توجه به این اعداد و ارقام، فکر می‌کنید کدام‌یک از این هاچ‌بک سریع‌تر از بقیه باشد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 هوندا سیویک Rگلف R کلاب‌اسپرتمگان RS تروفی
پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو۱.۸ لیتری I4 توربو
قدرت۳۲۰ اسب بخار۳۰۰ اسب بخار۳۰۰ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۴۰۰ نیوتن متر۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۷ سرعته دوکلاچه۶ سرعته دوکلاچه
محور محرکجلوچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۳۵۸ کیلوگرم۱۴۶۱ کیلوگرم۱۳۶۸ کیلوگرم
قیمت۴۰,۰۰۰ پوند۳۷,۰۰۰ پوند۳۶,۰۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.