درگ هارلی دیویدسون لایو وایر و تسلا مدل S پلاد

درگ هارلی دیویدسون لایو وایر و تسلا مدل S پلاد

تسلا مدل S پلاد سریع‌ترین سدان تولیدی دنیا بوده و در مسابقات درگ هم حرف اول را می‌زند. اگر ریماک نورا ۳ میلیون دلاری تولید نشده بود مدل S پلاد می‌توانست سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا باشد. تاکنون شاهد محو شدن سوپرکارها و هایپرکارهای زیادی توسط محصول الکتریکی تسلا بوده‌ایم؛ اما وقتی هارلی دیویدسون لایو وایر الکتریکی در برابر تسلا قرار گیرد چه وضعیتی به وجود خواهد آمد؟

لایو وایر اولین موتورسیکلت تمام الکتریکی هارلی است. این موتورسیکلت همان گشتاور آنی خودروهای الکتریکی را ارائه کرده و حداکثر سرعت ۱۵۳ کیلومتر در ساعت دارد. لایو وایر به حدی بین طرفداران محبوب شده که هارلی دیویدسون آن را به یک برند جداگانه بدل کرده است. با در نظر گرفتن تمامی موارد باید دانست لایو وایر فقط ۲۴۹ کیلوگرم وزن دارد.

این موتورسیکلت حدود ۴۵ کیلوگرم سنگین‌تر از اکثر موتورسیکلت‌های پرفورمنس و سطح بالای بازار است اما در مقایسه با تسلا مدل S پلاد وزنی ندارد. این سدان الکتریکی وزن ۲۱۶۱ کیلوگرمی داشته و خب تفاوت زیادی از این نظر بین دو وسیله نقلیه وجود دارد.

تاکنون مسابقات درگ متنوعی بین پلاد و ابر موتورسیکلت‌های بنزینی دیده‌ایم که به خاطر وزن بسیار کمتر، توانسته‌اند از عهده تسلا برآیند؛ اما زمانی که مسابقه ادامه داشته باشد موتورسیکلت‌ها شانسی در برابر ابر سدان تسلا نخواهند داشت. آیا همین داستان درباره هارلی دیویدسون نیز صدق می‌کند؟ خب بیایید ببینیم.

هارلی سریعاً به اندازه فاصله یک خودرو پیش می‌افتد اما تسلا اوضاع را تحت کنترل می‌گیرد. مالک لایو وایر موتورسیکلت خود را تنظیم کرده تا پرفورمنس بهتری داشته باشد اما شما با تماشای این مسابقه چنین چیزی را نخواهید دانست. البته با حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخاری، لایو وایر همواره با چالش در برابر خودرویی که حدود ۱۰ برابر قوی‌تر است مواجه خواهد شد.

این مسابقه درگ ۴۰۰ متر کامل نیست و علیرغم این موضوع، تسلا مدل S پلاد فضای کافی برای شکست دادن هارلی را دارد. در این پیست کوتاه تسلا زمان ۶.۱ ثانیه‌ای و سرعت ۱۹۱ کیلومتر در ساعتی را ثبت کرده درحالی‌که زمان و سرعت هارلی دیویدسون به ترتیب برابر با ۷.۲۷ ثانیه و ۱۵۶ کیلومتر در ساعت است. شاید بهتر باشد مدل S پلاد در برابر لایتنینگ LS-218 تمام الکتریکی قرار گیرد که عنوان سریع‌ترین موتورسیکلت جاده‌ای دنیا را از سال ۲۰۱۴ در اختیار دارد. این مسابقه می‌تواند نفس‌گیرتر باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.