درگ نفس‌گیر فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اوراکان اوو

درگ نفس‌گیر فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اوراکان اوو

هرچند فراری و لامبورگینی هردو ایتالیایی هستند اما این دو شرکت در محصولات خود رویکردهای متفاوتی دارند. به‌عنوان‌مثال، فراری‌ها محرک عقب هستند درحالی‌که لامبورگینی‌ها همگی به‌صورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برند. این تفاوت در پرفورمنس خودروهای روی پیست کاملاً احساس می‌شود و مصداق آن‌را می‌توان در همین رقابتی که درگ تایمز بین فراری F8 تریبوتو و لامبورگینی اوراکان اوو ترتیب داده است مشاهده کرد.

در سینهٔ فراری یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی لامبورگینی ۶۴۰ اسب بخار قدرت دارد. بااین‌حال، درحالی‌که در فراری نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، هر چهارچرخ لامبورگینی نیرو دریافت می‌کنند. انتقال قدرت نیز در هردو خودرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد.

این دو سوپراسپرت ایتالیایی در سه مسابقهٔ درگ به مصاف هم می‌روند که در همهٔ آن‌ها فراری پیروز می‌شود. در مسابقهٔ اول، درحالی‌که فراری در تلاش برای یافتن کشش بود، لامبورگینی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود برتری قابل‌توجهی کسب کرد اما به‌محض اینکه اسب رقصان مارانلو به کشش کافی دست یافت، خود را به رقیب رسانده و درست پیش از آنکه لامبورگینی بتواند به‌عنوان پیروز از خط پایان عبور کند از آن پیشی گرفت. در این درگ، فراری زمان ۱۰.۴۵ ثانیه و لامبورگینی ۱۰.۶۶ ثانیه را به ثبت رساندند.

در مسابقهٔ دوم هنگامی‌که چراغ‌های موسوم به درخت کریسمس سبز شدند، گویا رانندهٔ لامبورگینی خواب بود و فراری به‌راحتی پیروز شد. به همین دلیل این درگ را نمی‌توان صحیح دانست اما پس‌ازاین، دو ماشین بار دیگر پشت خط شروع قرار گرفتند تا برای سومین بار نبردی را آغاز کنند. این مسابقهٔ سوم شبیه به درگ اول بود زیرا هرچند سامانهٔ چهارچرخ محرک به اوراکان کمک کرد که در ابتدا جلو بیفتد اما این کافی نبود تا بتواند F8 قدرتمند را مغلوب کند. تایم‌های این درگ نیز برای لامبورگینی و فراری به ترتیب ۱۰.۷ ثانیه و ۱۰.۴ ثانیه بودند.

 

مشخصات فنی

 فراری F8 تریبوتولامبورگینی اوراکان اوو
پیشرانه۳.۹ لیتری V8 توئین توربو۵.۲ لیتری V10
قدرت۷۲۰ اسب بخار۶۴۰ اسب بخار
گشتاور۷۷۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبچهارچرخ
وزن۱۴۳۵ کیلوگرم۱۴۲۲ کیلوگرم
قیمت۲۷۹,۴۵۰ دلار۲۶۴,۹۷۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.