درگ مگا هاچ‌ بک‌های آلمانی، گلف R در برابر مرسدس A45 S

درگ مگا هاچ‌بک‌های آلمانی، گلف R در برابر مرسدس A45 S

در دنیای هاچ‌بک‌های داغ، مرسدس A45 S AMG پادشاهی می‌کند. این ماشین که از قوی‌ترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی دنیا بهره می‌برد، تقریباً بی‌رقیب است اما از سوی دیگر، فولکس‌واگن هم سال‌ها است که در این عرصه حضور دارد و جدیدترین و قوی‌ترین هاچ‌بک داغ آن گلف R نسل هشتم است. البته مرسدس A45 S بسیار گران‌تر و قوی‌تر از گلف R است اما آیا اختلاف پرفورمنس این دو هاچ‌بک داغ آلمانی برای توجیه اختلاف قیمت تقریباً ۲۰ هزار پوندی کافی است؟ این همان سؤالی است که تیم کارواو قصد دارد در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود به آن پاسخ دهد.

مثل همیشه، این رقابت را با اعداد روی کاغذ آغاز می‌کنیم. هردو هاچ‌بک از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند اما درحالی‌که موتور گلف ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد، موتور مرسدس صد اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند. همچنین هردو خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس‌های دوکلاچه مجهز هستند اما گیربکس گلف هفت دنده و از مرسدس هشت دنده دارد. به نظر می‌رسد مرسدس با برخورداری از ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر، پیروز این رقابت باشد اما زود قضاوت نکنید زیرا هاچ‌بک داغ اشتوتگارتی‌ها بیش از ۱۰۰ کیلوگرم از رقیب ولفسبورگی سنگین‌تر است و دنده‌های بیشتر در گیربکس نیز همیشه موجب شتاب بهتر نمی‌شوند زیرا ضرایب و هماهنگی گیربکس با موتور از داشتن دنده‌های اضافی مهم‌تر است.

طبق معمول، در این ویدئو درگ‌های ایستاده و رولینگ انجام می‌شود و همان‌طور که اعداد نشان دادند، این مرسدس است که تقریباً در همهٔ آن‌ها پیروز می‌شود. البته در برخی از این مسابقات گلف هم می‌تواند خودی نشان دهد اما در برابر حریف قدرتمند خود هرگز کار آسانی ندارد؛ اما با همهٔ این‌ها، سؤال مهم این است که آیا مرسدس A45 S AMG ارزش پرداخت ۲۰ هزار پوند مبلغ بیشتر را دارد؟

مشخصات فنی

 مرسدس A35فولکس‌واگن گلف R
پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو
قدرت۴۲۱ اسب بخار۳۲۰ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۶۶۰ کیلوگرم۱۵۵۱ کیلوگرم
قیمت۵۷,۱۹۵ پوند۳۹,۲۷۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.