درگ مک‌ لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸

درگ مک‌لارن ۷۲۰S و فراری ۴۸۸

مک‌لارن ۷۲۰S تاکنون در درگ‌های زیادی حضور داشته و تقریباً در همهٔ آن‌ها پیروز شده است. به همین دلیل، این سوپراسپرت بریتانیایی به خودرویی شکست‌ناپذیر در درگ‌های تبدیل شده است. حال ۷۲۰S در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود رودرروی یک حریف ایتالیایی یعنی فراری ۴۸۸ اسپایدر قرار گرفته است. البته کسانی که از دنیای سوپراسپرت‌ها خبر دارند می‌دانند که ۷۲۰S خودروی جدیدتر و قدرتمندتری است و بنابراین بهتر است جانشین ۴۸۸ یعنی F8 تریبوتو در برابر آن قرار گیرد ولی بااین‌حال این درگ هم می‌تواند جذابیت خود را داشته باشد. ابتدا بهتر از نگاهی به مشخصات دو سوپراسپرت داشته باشیم.

۷۲۰S به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود درحالی‌که وزن خودرو هم ۱۴۴۲ کیلوگرم است. از سوی دیگر، فراری از موتور کمی کوچک‌تر ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های عقب نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. از لحاظ وزن هم تفاوت بزرگی بین این دو سوپراسپرت وجود دارد به‌گونه‌ای که ۴۸۸ اسپایدر با ۱۵۲۵ کیلوگرم وزن، بیش از ۸۰ کیلوگرم از حریف بریتانیایی خود سنگین‌تر است.

بنابراین خروجی کمتر پیشرانه و وزن بیشتر فراری ۴۸۸ شاید بدون نیاز به تماشا کردن ویدئو، نتیجهٔ این درگ را مشخص کند. ولی نباید فراموش کرد که به‌تازگی F8 تریبوتو به‌عنوان جایگزین ۴۸۸ معرفی شده و قطعاً رقیب بسیار قدرتمندتری برای ۷۲۰S خواهد بود. این سوپراسپرت جدید همچنان از همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی سلف خود استفاده می‌کند اما حالا خروجی آن به ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده که دقیقاً هم‌اندازهٔ خروجی موتور ۴ لیتری مک‌لارن است. علاوه بر این، وزن F8 تریبوتو نیز با کاهشی قابل‌توجه به ۱۴۳۵ کیلوگرم رسیده است. همهٔ این‌ها، سوپراسپرت جدید فراری را به حریفی شایسته‌تر برای ۷۲۰S تبدیل کرده‌اند. پس باید امیدوار باشیم که زودتر درگی بین این دو ماشین برگزار شود.

 مشخصات فنی

 مک‌لارن ۷۲۰Sفراری ۴۸۸ Spider
پیشرانه۴ لیتری V8۳.۹ لیتری V8
تنفستوئین توربوتوئین توربو
قدرت۷۲۰ اسب بخار۶۷۰ اسب بخار
گشتاور۷۷۰ نیوتن متر۷۶۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقب
وزن۱۴۴۲ کیلوگرم۱۵۲۵ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.