درگ موستانگ شلبی GT500 با مرسدس AMG GT S و آئودی RS5

درگ موستانگ شلبی GT500 با مرسدس AMG GT S و آئودی RS5

هرچند صنعت خودروسازی در حال گذراندن بزرگ‌ترین تحول در تاریخ خود است اما باید بپذیریم که هم‌اکنون در بهترین زمان خودروهای درون‌سوز زندگی می‌کنیم. بله قطعاً خودروهای قدیمی‌ بااحساس‌تر و باروح‌تر بودند اما نمی‌توان انکار کرد که امروزه خودروهای بسیار توانمندی داریم. این موضوع اما فقط در مورد هایپرکارهای میلیون دلاری صدق نمی‌کند و خودروهای معمولی‌تر هم چیزهای زیادی برای هیجان‌زده کردن طرفداران دارند. ویدئوی جدید Sam CarLegion به‌خوبی این موضوع را اثبات می‌کند.

این یک مسابقهٔ درگ بین سه خودروی پرفورمنس بسیار متفاوت است که هرکدام فلسفهٔ خاص خود را دارند. هر سهٔ این خودروها بسیار سریع هستند و در مقایسه با سوپرکارهای فراری، لامبورگینی و پورشه، قیمت مناسبی هم دارند. پس بیایید بدون اطالهٔ بیشتر کلام با این سه خودرو آشنا شویم. نمایندهٔ آمریکا در این درگ فورد موستانگ شلبی GT500 است. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته است که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و باید وزنی ۱۸۹۰ کیلوگرمی را حرکت دهد.

در برابر شلبی دو ماشین بسیار توانمند از آلمان قرار دارند. اولی، مرسدس AMG GT S با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در اینجا هم نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما مرسدس با وزن ۱۶۴۵ کیلوگرمی، از موستانگ سبک‌تر است. آخرین خودروی این جمع هم آئودی RS5 است که شاید در برابر مرسدس و شلبی قدرتمند چندان به چشم نیاید ولی این کوپۀ آلمانی از ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که توسط یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری توئین توربو تولید می‌شود. برخلاف دو خودروی دیگر، در اینجا نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

همان‌طور که می‌بینید فلسفهٔ این خودروها متفاوت است اما هدف یکسانی دارند: سرعت؛ بنابراین، کدام‌یک از آن‌ها در درگ‌های از حالت سکون و رولینگ سریع‌تر خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 فورد شلبی GT500مرسدس AMG GT Sآئودی RS5
پیشرانه۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۷۶۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار۴۵۰ اسب بخار
گشتاور۸۵۰ نیوتن متر۶۵۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقبچهارچرخ
وزن۱۸۹۰ کیلوگرم۱۶۴۵ کیلوگرم۱۸۱۰ کیلوگرم
قیمت۸۰,۷۹۵ دلار۱۳۲,۱۹۵ دلار۷۶,۹۹۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.