درگ مرسدس G63، فولکس‌واگن T-Roc R، آئودی RS Q3 و ب‌ام‌و M340i

درگ مرسدس G63، فولکس‌واگن T-Roc R، آئودی RS Q3 و ب‌ام‌و M340i

مسابقات درگ روش خوبی برای قضاوت بین پرفورمنس خودروها است و غالباً خودروهای رقیب در مسافت‌های ۴۰۰ متر در برابر هم قرار می‌گیرند تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر است؛ اما در جدیدترین مسابقهٔ درگ CarWow خودروهای هم‌کلاس در برابر هم قرار نگرفته‌اند بلکه چهار خودروی مختلف که هیچ سنخیتی باهم ندارند برای برگزاری یک مسابقهٔ درگ عجیب و متفاوت گرد هم جمع شده‌اند. این چهار ماشین ب‌ام‌و M340i تورینگ، مرسدس G63 AMG، آئودی RS Q3 اسپرت‌بک و فولکس‌واگن T-Roc R هستند.

شرکت‌کنندگان این درگ پیشرانه‌های کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند و انواع مختلفی از موتورها را می‌توان در سینهٔ آن‌ها دید. G63 که قوی‌ترین خودروی این جمع است، از یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. البته این آفرودر افسانه‌ای با ۲۵۵۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی جمع هم محسوب می‌شود. ضعیف‌ترین خودروی این رقابت هم فولکس‌واگن T-Roc R است که موتور ۲ لیتری توربوشارژ آن نصف مرسدس سیلندر دارد. این موتور ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. T-Roc R همچنین با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، عنوان سبک‌ترین خودروی جمع را هم به خود اختصاص می‌دهد.

آئودی RS Q3 یک سیلندر بیشتر از T-Roc R دارد زیرا در سینهٔ آن یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که این نیرو باید وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی آن‌را جابجا کند؛ و نهایتاً شرکت‌کنندهٔ آخر هم ب‌ام‌و M340i در نسخهٔ استیشن است که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. هر چهار خودروی این درگ به گیربکس‌های اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

رقابت اول بین این چهار ماشین، مسابقهٔ درگ است که با آغاز آن از همان ابتدا ب‌ام‌و و مرسدس جلو افتاده و خود را از آئودی و فولکس‌واگن جدا می‌کنند؛ بنابراین رقابت اصلی بین استیشن باواریایی و اس‌یووی اشتوتگارتی شکل می‌گیرد. دراین‌بین G63 قدرت بیشتری دارد اما این نیرو باید وزن ۲.۵ تنی آن‌را به حرکت درآورد درحالی‌که آئرودینامیک G کلاس هم چندان خوب نیست. به همین دلیل سرانجام در پایان درگ ب‌ام‌و با زمان ۱۲.۳ ثانیه پیروز می‌شود و مرسدس با یک‌صدم ثانیه اختلاف در رتبهٔ دوم قرار می‌گیرد. پس‌ازاین، فولکس‌واگن با زمان ۱۲.۸ ثانیه و آئودی با ۱۲.۹ ثانیه هم به ترتیب سوم و چهارم می‌شوند.

پس‌ازاین، دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که در هردوی آن‌ها بازهم ب‌ام‌و پیروز می‌شود. البته در اینجا آئودی بسیار بهتر عمل کرده و در هر دو بار فولکس‌واگن را شکست می‌دهد. رقابت آخر هم آزمایش ترمز است که در آن آئودی پیروز می‌شود و ب‌ام‌و و فولکس‌واگن هم برای مقام دوم باهم کل‌کل داشتند. در اینجا G63 آخر می‌شود اما باید توجه داشت که وزن آن خیلی از سه رقیب دیگر بیشتر است. از نتیجهٔ این درگ می‌تواند استنباط کرد که وزن نقشی اساسی در پرفورمنس خودروها دارد و ب‌ام‌و به‌مراتب ضعیف‌تر و ارزان‌تر نشان داد که به‌خوبی می‌تواند حریف G کلاس قلدر و گران‌قیمت شود.

 

 فولکس‌واگن T-Roc Rآئودی RS Q3ب‌ام‌و M340iمرسدس G63 AMG
پیشرانه۲.۰ لیتری I4 توربو۲.۵ لیتری I5 توربو۳.۰ لیتری I6 توربو۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۳۰۰ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار۳۷۴ اسب بخار۵۸۵ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۴۸۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۵۷۰ کیلوگرم۱۷۰۰ کیلوگرم۱۷۵۰ کیلوگرم۲۵۵۰ کیلوگرم
قیمت۳۹ هزار پوند۵۳ هزار پوند۵۰ هزار پوند۱۵۵ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.