درگ مرسدس A45 S AMG و پورشه ۹۱۱ با نتیجه‌ای بسیار نزدیک

درگ مرسدس A45 S AMG و پورشه ۹۱۱ با نتیجه‌ای بسیار نزدیک

مرسدس A45 AMG پادشاه کنونی دنیای هاچ‌بک‌های داغ است. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این ماشین حتی در نسخهٔ پایه هم بسیار قدرتمند است زیرا ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در نسخهٔ S این اعداد به ۴۲۱ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر می‌رسند. برای اثبات توانایی‌های این هاچ‌بک آتشین، وب‌سایت استرالیایی Which Car در ویدئوی جدیدی، بین A45 S و نسل کنونی پورشه ۹۱۱ کاررا با پکیج سفارشی Sport Chrono یک مسابقهٔ درگ برگزار کرده است.

روی کاغذ، شرایط به نفع مرسدس است زیرا ۹۱۱ کاررای پایه از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند که ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، برخلاف A45 که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، نیروی موتور در پورشه فقط به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. نتایج در دنیای واقعی اما متفاوت هستند زیرا هردو از حالت سکون با استفاده از لانچ کنترل ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

بااین‌حال ۹۱۱ هوا را بهتر از A45 می‌شکافد زیرا آئرودینامیک بهتری دارد. به همین دلیل، پورشه برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که مرسدس این کار را ظرف ۱۴.۵ ثانیه انجام می‌دهد. در پایان مسافت ۴۰۰ متر اما عملکرد دو خودرو تقریباً یکسان است. پورشه ظرف ۱۲.۱ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند درحالی‌که مرسدس فقط یک‌صدم ثانیه دیرتر یعنی در ۱۲.۲ ثانیه مسابقه را به پایان می‌رساند که پرفورمنس بسیار قابل‌توجهی است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.