درگ مدل S پلد با دوازده سیلندرهای ایتالیایی، انزو، MC12 و F12 برلینتا

درگ مدل S پلد با دوازده سیلندرهای ایتالیایی، انزو، MC12 و F12 برلینتا

تسلا مدل S پلد با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۲ ثانیه، برای هر سوپرکار و یا حتی هایپرکار امروزی یک رقیب جدی محسوب می‌شود اما این سوپرسدان الکتریکی در برابر ابرخودروهایی که در دهه‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ پوستر اتاق نوجوانان بودند چگونه عمل خواهد کرد؟ ویدئوی زیر که موزهٔ خودروی پترسون در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است قصد دارد به ساده‌ترین شکل ممکن یعنی برگزاری مسابقات درگ به این سؤال پاسخ دهد.

در این ویدئو، یک مدل S پلد که توسط Unplugged Performance اصلاحاتی را تجربه کرده است در برابر سه رقیب ایتالیایی جذاب V12 قرار می‌گیرد. شناخته‌شده‌ترین خودرو از این سه، فراری انزو است که در سال ۲۰۰۲ معرفی شد. این ماشین آن‌قدر مهم بود که نام مؤسس شرکت فراری را روی آن گذاشتند. انزو با یک پیشرانهٔ ۶ لیتری ۶۶۰ اسب بخاری که می‌تواند تا ۸,۲۰۰ rpm دور بگیرد، در کمتر از چهار ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

خودروی بعدی مازراتی MC12 محصول سال ۲۰۰۴ است که پسرعموی انزو محسوب می‌شود زیرا از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 فراری استفاده می‌کند اما با ۶۲۴ اسب بخار قدرت، کمی ضعیف‌تر است. این ماشین ظرف حدود ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. جدیدترین خودروی این جمع ایتالیایی هم فراری F12 است که در سال ۲۰۱۲ با پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری V12 به بازار آمد. این موتور که ۷۴۰ اسب بخار قدرت دارد، به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه‌ای متصل شده که از فرمول یک الهام گرفته است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این سوپرکار زیر ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

اعداد میگویند پیروز این جمع قطعاً مدل S پلد است اما در این ویدئو درگ‌هایی متفاوت از چیزی که تاکنون دیده‌ایم برگزار می‌شود که می‌تواند شرایط را تغییر دهد. پس ویدئوی زیر را تماشا کنید تا هم از نتیجهٔ درگ‌ها باخبر شوید و هم با صدای غرش موتورهای V12، پوستر سوپرکارهایی که روی دیوار اتاق خود چسبانده بودید را به یاد بیاورید. ‌

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.