درگ مدعی کره‌ای با کهنه‌کار آمریکایی، کیا استینگر در برابر دوج چارجر

درگ مدعی کره‌ای با کهنه‌کار آمریکایی، کیا استینگر در برابر دوج چارجر

کسانی که دوج می‌خرند، معمولاً به خودروهای کره‌ای و ژاپنی با پیشرانه‌های کوچک نگاهی از بالا به پایین دارند. حال اما کیا استینگر GT به میدان آمده تا دوج چارجر R/T را به چالش کشیده و انتقام این نگاه‌ها را بگیرد. کسانی که به دنبال یک سدان جذاب و هیجان‌انگیز هستند اغلب پشت فرمان دوج چارجر می‌نشینند. این یکی از معدود سدان‌های آمریکایی باقیمانده با بدنهٔ عضلانی و پیشرانهٔ V8 است.

چارجر با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 همی گزینهٔ وسوسه‌انگیزی است زیرا این موتور قدرت و پرفورمنس مناسب و معقولی را در کنار قیمتی نه‌چندان زیاد ارائه می‌کند. این موتور که ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد، در چارجر R/T ارائه می‌شود. سدان دوج با این موتور ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۴ ثانیه طی می‌کند. این پرفورمنس نسبتاً سریع به نظر می‌رسد اما طبق استانداردهای امروزی، چندان فوق‌العاده نیست؛ بنابراین، ازآنجایی‌که چارجر سدان بزرگ و سنگینی است، کسانی که بیشتر وقت خود را در پیست‌های درگ می‌گذرانند بهتر است سراغ نسخهٔ اسکات پک با موتور ۶.۴ لیتری V8 بروند.

در سمت دیگر میدان، کیا استینگر GT در نسخهٔ چهارچرخ محرک ایستاده است. زیر کاپوت این سدان اسپرت کره‌ای یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که مثل دوج، به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده و با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور، از لحاظ خروجی هم تقریباً با رقیب آمریکایی برابر است. به همین دلیل، کیا کاملاً برای نبرد با چارجر R/T آماده بوده و در درگ‌ها آن‌را مغلوب می‌کند. البته یکی از دلایل اصلی برد استینگر، کشش بیشتر به خاطر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است. البته این مشکل در دوج با قدرت بیشتر قابل‌حل بوده و چارجر با موتور ۶.۴ لیتری قطعاً در برابر استینگر عملکرد بهتری دارد.

مشخصات فنی

 دوج چارجر R/Tکیا استینگر GT
پیشرانه۵.۷ لیتری V8۳.۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۳۷۰ اسب بخار۳۷۰ اسب بخار
گشتاور۵۳۵ نیوتن متر۵۱۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخ
وزن۱۹۴۵ کیلوگرم۱۸۲۵ کیلوگرم
قیمت۳۹,۲۵۰ دلار۴۲,۸۳۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.