درگ لافراری و انزو، نمایش شکاف نسل‌ها!

درگ لافراری و انزو، نمایش شکاف نسل‌ها!

زمانی که فراری در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۲ اقدام به معرفی سوپرکار انزو کرد همگان متفق‌القول بودند که عصر جدید این برند ایتالیایی آغاز شده است. پیشرانه‌ی F140 B این خودرو نسل جدید نیروگاه‌های ۱۲ سیلندر فراری بود و در دیگر محصولات ناب این شرکت همچون هایپرکار هیبریدی فراری لافراری نیز دیده شده است.

با دانستن این موضوع، انزو در برابر نسل بعدی هایپرکارهای ۱۲ سیلندر فراری مخصوصاً لافراری چگونه عمل خواهد کرد؟ با وجود فاصله‌ی ۱۱ ساله بین این دو خودرو و در نظر گرفتن اینکه لافراری از تکنولوژی هیبریدی استفاده می‌کند، فراری از نظر پیشرانه و توسعه چقدر جلو رفته است؟

خوشبختانه وب‌سایت بریتانیایی CarWow این دو خودرو را در یک درگ جذاب شرکت داده تا ببیند که اختلاف در چه حد خواهد بود. نیازی به گفتن نیست که انزو بسیار قدیمی‌تر از لافراری بوده اما آیا از نظر تست‌های شتاب و ترمز می‌تواند به هایپرکار جدیدتر فراری نزدیک شود؟ بیایید اول از همه نگاهی به اعداد داشته باشیم.

انزو که از تکنولوژی‌های فرمول ۱ استفاده کرده دارای پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۵۱ اسب بخار و گشتاور ۶۵۷ نیوتون متر است که این پیشرانه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۱۴ ثانیه‌ای می‌شود. این خودرو همچنین تنها ۱۴۸۰ کیلوگرم وزن دارد.

اما لافراری دارای قلب تپنده‌ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری است اما با کمک یک سیستم هیبریدی ملایم، قدرت ترکیبی این هیولا به ۹۵۰ اسب بخار و گشتاورش هم به ۹۰۰ نیوتون متر می‌رسد. وزن این هایپرکار هیبریدی نیز ۱۵۸۵ کیلوگرم اعلام شده است.

جدای از فاصله‌ی سنی، تفاوت‌های بین دو خودرو خیلی زیاد بوده و همین موضوع درباره‌ی مسابقه درگ هم صدق می‌کند. این ویدئو را تماشا کنید تا اختلافی ۱۱ ساله را با چشمان خود ببینید!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.