درگ قوی‌ترین نسخه‌های لامبورگینی اونتادور، SVJ در برابر اولتیمائه

درگ قوی‌ترین نسخه‌های لامبورگینی اونتادور، SVJ در برابر اولتیمائه

یکی از جذاب‌ترین سوپرکارهای نسل ما یعنی لامبورگینی اونتادور به آخر خط رسیده است. برای خداحافظی با این خودرو، لامبورگینی نسخهٔ پایانی آن را با نام اولتیمائه معرفی کرد. هدف این نسخه ترکیب ظرافت اونتادور S با قطعات پرفورمنسی اونتادور SVJ است. همچنین پیشرانهٔ اولتیمائه هم اندکی قوی‌تر شده است. با این اوصاف، آیا آخرین نسخهٔ اونتادور حریف وحشی‌ترین عضو این خانواده یعنی SVJ می‌شود؟ درگ جدید کارواو قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

از اولتیمائه تنها ۳۵۰ دستگاه ساخته شده که یکی از آن‌ها در اینجا حضور دارد. اولتیمائه ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به SVJ دارد اما وزن خودروها این قدرت بیشتر را خنثی می‌کند زیرا SVJ با ۱۵۲۵ کیلوگرم وزن، ۲۵ کیلوگرم از اولتیمائه سبک‌تر است. به همین دلیل، در شتاب صفرتاصد دو خودرو مساوی هستند و طبق اعلام لامبورگینی، هردو ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند. بااین‌حال، حداکثر سرعت اولتیمائه با ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت، از SVJ بیشتر است.

ما قصد نداریم نتیجهٔ این درگ برادرانه بین قوی‌ترین نسخه‌های اونتادور را لو دهیم ولی صرفاً اشاره می‌کنیم که در ابتدای حرکت، اولتیمائه همیشه عقب‌تر از SVJ بود. آیا قدرت بیشتر آخرین نسخهٔ گاو خشمگین لامبورگینی برای رسیدن به SVJ و پشت سر گذاشتن آن کافی خواهد بود؟ آیا بال عظیم و داون‌فورس زیاد SVJ در این مسابقه تأثیر خواهد گذاشت؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 اونتادور SVJاونتادور اولتیمائه
پیشرانه۶.۵ لیتری V12
قدرت۷۷۰ اسب بخار۷۸۰ اسب بخار
گشتاور۷۲۰ نیوتن متر۷۲۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته ISR
محور محرکچهارچرخ
وزن۱۵۲۵ کیلوگرم۱۵۵۰ کیلوگرم
قیمت۵۲۵,۴۶۵ دلار۵۰۷,۳۵۳ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.