درگ قوی‌ترین مدل‌های برقی آئودی و بی‌ ام‌ و، RS E-Tron GT در برابر iX M60

درگ قوی‌ترین مدل‌های برقی آئودی و بی‌ام‌و، RS E-Tron GT در برابر iX M60

آئودی و ب‌ام‌و هردو در حال الکتریکی‌سازی سبد محصولات خود هستند و تاکنون مدل‌های برقی قدرتمندی را روانهٔ بازار کرده‌اند. حال کارواو در ویدئوی جدید خود قوی‌ترین مدل برقی این برندها یعنی RS E-Tron GT و iX M60 را در برابر هم قرار داده است. قوای محرکهٔ دو موتورهٔ ب‌ام‌و مجموعاً ۶۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، موتورهای آئودی با تولید ۶۴۶ اسب بخار قدرت، قوی‌تر از رقیب باواریایی هستند اما گشتاور ۸۳۰ نیوتن متری آن‌ها کمتر است.

البته آئودی در وزن نسبت به ب‌ام‌و برتری دارد زیرا با ۲۳۴۷ کیلوگرم وزن، به میزان قابل‌توجهی از کراس‌اوور ۲۵۸۴ کیلوگرمی رقیب سبک‌تر است. البته بخشی از این وزن بیشتر به خاطر باطری‌های بزرگ‌تر ۱۰۵ کیلووات ساعتی ب‌ام‌و در مقایسه با نمونه‌های ۸۴ کیلووات ساعتی آئودی است. در اولین درگ، ب‌ام‌و اصلاً شروع خوبی نداشت زیرا لانچ کنترل آن به‌کندی درگیر شد و آن‌قدر از آئودی عقب افتاد که تا پایان ۴۰۰ متر امکان جبران نداشت. در درگ دوم اما شروع ب‌ام‌و بسیار بهتر بود و شاهد رقابت بسیار نزدیک‌تری بودیم. بااین‌حال، بازهم پیروزی به آئودی رسید که پس از ۱۱.۴ ثانیه از خط پایان عبور کرد درحالی‌که iX این کار را در ۱۱.۸ ثانیه انجام داد.

سپس دو خودرو در دو مسابقهٔ رولینگ یکی از سرعت ۵۰ کیلومتر و دیگری از ۸۰ کیلومتر بر ساعت به رقابت پرداختند. در اولین رولینگ، ب‌ام‌و در ابتدا جلو افتاد اما نتوانست پیشتازی خود را حفظ کند و آئودی پیش از رسیدن به خط پایان از رقیب باواریایی پیشی گرفت. رولینگ دوم اما بسیار نزدیک‌تر بود و دو خودرو پابه‌پای هم پیش رفتند اما بااین‌حال، پیروزی بار دیگر به آئودی رسید که در هنگام عبور از خط پایان، کمی جلوتر بود. تنها بخشی که iX در آن برنده شد آزمایش ترمز بود که نتیجهٔ عجیبی به‌حساب می‌آمد زیرا سدان آئودی با وجود وزن سبک‌تر، برای توقف به مسافت بیشتری نیاز داشت.

مشخصات فنی

 آئودی RS E-Tron GTب‌ام‌و iX M60
قوای محرکهدو موتورهدو موتوره
قدرت۶۴۶ اسب بخار۶۱۹ اسب بخار
گشتاور۸۳۰ نیوتن متر۱۱۰۰ نیوتن متر
گیربکسدو سرعتهتک سرعته
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۳۴۷ کیلوگرم۲۵۸۴ کیلوگرم
قیمت۱۱۵ هزار پوند۱۱۶,۹۰۵ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.