درگ فولکس‌ واگن تی‌ راک R با مرسدس GLE53 و پورشه کاین هیبریدی

درگ فولکس‌واگن تی‌راک R با مرسدس GLE53 و پورشه کاین هیبریدی

امروزه تقریباً هر خودروسازی حداقل یک شاسی‌بلند عملکرد بالا ارائه می‌کند. پورشه پیشگام این بخش بود اما مرسدس، ب‌ام‌و و دیگر شرکت‌ها مثل فولکس‌واگن هم با ارائهٔ کراس‌اوورهای اسپرت از آن پیروی کرده‌اند. حال کارواو سه نمونه از این ماشین‌ها را در برابر هم قرار داده است. البته میدانیم که قرار گرفتن فولکس‌واگن تی‌راک R در برابر مرسدس GLE53 و پورشه کاین کوپه کاملاً ناعادلانه به نظر می‌رسد اما ویدئوی جدید کارواو نشان می‌دهد که کراس‌اوور اسپرت فولکس‌واگن را نباید دست‌کم گرفت.

کاین کوپه‌ای که در این رقابت حضور دارد، از نوع هیبریدی ساده است که این یعنی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی با ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ بنابراین، کاین هیبریدی قوی‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود اما با ۲۴۲۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین هم هست. مرسدس GLE53 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هیبریدی خفیف که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، در میانهٔ جمع قرار می‌گیرد و با ۲۳۰۵ کیلوگرم وزن، از پورشه سبک‌تر است. ضعیف‌ترین خودروی این رقابت هم تی‌راک R با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است که از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بیرون می‌آید. از سوی دیگر اما این ماشین با ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود.

برتری وزنی فولکس‌واگن در مسابقهٔ درگ به‌وضوح قابل‌مشاهده است زیرا به‌راحتی از رقبای قوی‌تر خود فاصله می‌گیرد و ظرف ۱۳ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند. پس‌ازآن، پورشه با ۱۳.۱ ثانیه و مرسدس با ۱۳.۹ ثانیه هم دوم و سوم می‌شوند. سپس در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز تی‌راک R پیروز شد اما در رولینگ دوم، خودروها در اسپرت‌ترین تنظیمات و حالت دستی قرار گرفتند و این بار پورشه اولین پیروزی خود را کسب کرد. در این رقابت فولکس‌واگن دوم و مرسدس سوم شدند.

در آخرین رقابت یعنی آزمایش ترمز نیز فولکس‌واگن مزیت دیگر وزن سبک خود را نشان داد و زودتر از بقیه متوقف شد. در اینجا پورشه دوم شد و مرسدس دوباره نتوانست جایگاهی بهتر از سوم کسب کند هرچند که اختلافی جزئی با کاین داشت. این رقابت نشان داد که کراس‌اوور کوچک فولکس‌واگن در پرفورمنس برتری واضحی نسبت به رقبای لوکس آلمانی خود دارد هرچند که مطمئناً از لحاظ ویژگی‌ها و تجهیزات در پس آن‌ها قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

 فولکس‌واگن تی‌راک Rمرسدس GLE53 AMGپورشه کاین کوپه
پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۳ لیتری I6 توئین توربو۳ لیتری V6 هیبریدی
قدرت۳۰۰ اسب بخار۴۳۵ اسب بخار۴۶۲ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۵۲۰ نیوتن متر۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۹ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۴۲۵ کیلوگرم۲۳۰۵ کیلوگرم۱۵۷۵ کیلوگرم
قیمت۴۰,۷۳۵ پوند۸۰,۰۰۰ پوند۷۱,۴۲۴ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.