درگ فوق‌العاده نزدیک ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

درگ فوق‌العاده نزدیک ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

مرسدس و ب‌ام‌و همواره هیجان‌انگیزترین رقابت‌های صنعت خودرو را با یکدیگر داشته‌اند. از جمله محصولاتی که رقیب مستقیم یکدیگر هستند می‌توان به ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای ام جی E63 اشاره کرد که به عنوان سدان هایی لوکس پرفورمنس قابل‌توجهی نیز دارند. در ویدئوی جدید کانال یوتیوب تراک دی مدل‌های ۲۰۱۸ این دو خودرو در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند تا در یک سری مسابقات درگ توانایی‌های خود را اثبات کنند.

بله این خودروها چند سالی پیر شده‌اند اما قدرت زیر کاپوت آن‌ها هنوز هم قابل‌توجه است. ب‌ام‌و M5 این مسابقه که از نوع کامپتیشن نیست به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۴۹ نیوتون متر مجهز بوده و این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته ZF به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود. مرسدس پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو داشته و قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۶۰۳ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون متر است. این خودرو نیز به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده اما گیربکس آن از نوع ۹ سرعته است.

اولین مسابقه از حالت رولینگ بوده و هر دو خودرو استارت یکسانی دارند. البته هیچ یک قصد واگذار کردن نتیجه به دیگری را نداشته اما M5 اندکی زودتر از مرسدس به خط پایان می رسد. در درگ رولینگ دوم M5 استارت بهتری داشته اما نتوانسته با مرسدس برابری کند و E63 با فاصله یک سپر از رقیب سنتی خود پیش افتاده و پیروز می‌شود.

مسابقه نهایی از حالت سکون برگزار شده و ب‌ام‌و پیروز می‌شود چراکه به نظر می‌رسد مرسدس به خاطر داغ کردن پیشرانه وارد حالت محدود شده می‌شود. سرعت این سدان به ۱۲۸ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد. این کانال یوتیوب دو خودرو را در تست هندلینگ نیز شرکت می‌دهد هرچند فکر نمی‌کنیم مالکان آن‌ها خیلی به فکر حضور در پیست با سدان های لوکس خود باشند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.