درگ فوق‌العاده جذاب جی ام سی هامر الکتریکی و ریویان R1T

درگ فوق‌العاده جذاب جی ام سی هامر الکتریکی و ریویان R1T

هم‌اکنون دو وانت تمام الکتریکی در بازار حضور دارند و نمونه‌های بیشتری هم در راه هستند؛ اما تا زمان از راه رسیدن سایر رقبا ما می‌توانیم دو خودروی تازه‌نفس این کلاس را با یکدیگر مقایسه کنیم و چه چیز بهتر از یک مسابقه درگ؟ اینجاست که کانال یوتیوب تراتل هاوس وارد میدان می‌شود و جی ام سی هامر الکتریکی را در برابر ریویان R1T قرار می‌دهد. این کانال همچنین در یکی از درگ ها تسلا مدل X را نیز وارد میدان کرده است تا به نوعی آن را سنگ محک قرار دهد.

هامر الکتریکی بسیار قوی‌تر از ریویان است و درعین‌حال وزن بسیار بیشتری نسبت به رقیب هم‌وطن خود دارد. جی ام سی وزن ۴۱۰۳ کیلوگرمی دارد درحالی‌که ریویان ۸۶۱ کیلوگرم سبک‌تر است و ۳۲۴۲ کیلوگرم وزن دارد. ریویان نیازمند این مزیت است زیرا از نظر قدرت کم می‌آورد. قدرت ریویان به ۸۳۵ اسب بخار و گشتاورش به ۱۲۳۱ نیوتون متر می‌رسد درحالی‌که قدرت و گشتاور هامر به ترتیب ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۶۲۶ نیوتون متر است.

اگرچه هر دو وانت از قوای محرکه تمام الکتریکی استفاده می‌کنند اما تفاوت بین این دو خودرو در همان ثانیه‌های اول درگ آشکار می‌شود. تسلا مدل X دو وانت موردبحث را محو می‌کند و ریویان نیز سریع‌تر از هامر سنگین‌وزن حرکت می‌کند. هامر نمی‌تواند فاصله ایجاد شده را پر کند و به محدودیت سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت خود می‌رسد. ریویان هم حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت دارد.

این دو وانت در درگ رولینگ نیز شرکت می‌کنند اما به نظر نمی‌رسد که مزیت‌های ریویان کم‌رنگ شده باشد. ریویان بازهم از هامر پیش می‌افتد، هامری که وزن بالا بلای جانش شده است. اگرچه هامر از حالت رانندگی وات‌ها به‌سوی آزادی استفاده می‌کند و قدرت زیادی دارد اما هنوز هم‌ وزن بالایش جلب‌توجه می‌کند.

در سال‌های آینده شاهد تولید وانت‌های الکتریکی بیشتری خواهیم بود هرچند آن‌ها قدرتی در حد و اندازه هامر و ریویان نخواهند داشت. فورد F-150 لایتنینگ قدرت ۵۶۳ اسبی خواهد داشت درحالی‌که خروجی سیلورادو الکتریکی به ۶۶۴ اسب بخار خواهد رسید. نسخه‌های قوی‌تر این دو وانت نیز شاید تولید شوند اما احتمالاً باید منتظر تائید چنین چیزی بمانیم. تا آن زمان جنگ قدرت بین هامر و ریویان ادامه خواهد یافت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.