درگ فشرده نسل دهم هوندا آکورد و نسل یازدهم سیویک

درگ فشرده نسل دهم هوندا آکورد و نسل یازدهم سیویک

هوندا به تازگی از یازدهمین نسل سیویک رونمایی کرده و این خودرو نه تنها شبیه آکورد شده بلکه پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی آن‌ها نیز در برخی تریم ها مشترک است؛ اما این دو خودرو با پیشرانه‌ای مشترک در یک مسابقه درگ چه عملکردی خواهند داشت؟ تراتل هاوس در جدیدترین ویدئوی خود این دو خودرو را در برابر یکدیگر قرار داده تا پاسخ این سؤال را به دست آورد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی هوندا در آکورد قدرت ۱۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند اما قدرت و گشتاور آن در سیویک به ۱۸۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر محدود شده است. البته باید گفت اگرچه آکورد خودروی قوی‌تری است اما از نظر وزنی سنگین‌تر بوده و وزن ۱۴۶۲ کیلویی آن بیشتر از وزن ۱۳۹۶ کیلوگرمی سیویک می‌باشد. هر دو خودرو نیروی پیشرانه را به چرخ های جلو انتقال داده و از گیربکس CVT استفاده می‌کنند.

اولین تست به مسابقه درگ مربوط است که گشتاور بیشتر آکورد در خط شروع بر وزن بیشتر آن غلبه کرده و منجر به استارت بهتر نسبت به سیویک می‌شود اما این برتری مدت کمی دوام دارد. سیویک در نهایت برادر بزرگ‌تر را پشت سر گذاشته و با فاصله حدود نیم خودرو پیروز می‌شود. مسابقه بعدی درگ رولینگ از سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت است که اینجا قدرت بیشتر آکورد خود را نشان می‌دهد. به محض اینکه رانندگان میدونی گاز را فشار می‌دهند آکورد پیش افتاده و تا آخر این برتری را حفظ می‌کند.

برای تماشای کامل این دو مسابقه می‌توانید ویدئوی زیر را ببینید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.