درگ فرزندان کوچک و بزرگ مرسدس-آام‌گ، A45 در برابر G63

درگ فرزندان کوچک و بزرگ مرسدس-آام‌گ، A45 در برابر G63

طی سال‌های اخیر سبد محصولات AMG گسترش پیدا کرده و حالا طیف گسترده‌ای از خودروهای قدرتمند را شامل می‌شود؛ بنابراین حالا که محصولات این برند بیشتر از همیشه شده‌اند، اختلاف بین آن‌ها بسیار زیاد شده و هیچ‌کدام از این محصولات مثل دو مدل A45 و G63 به‌خوبی این اختلاف را نشان نمی‌دهند. به همین دلیل، CarWow تصمیم گرفته این دو محصول کاملاً متفاوت مرسدس را در مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار دهد تا مشخص شود کدام‌یک پرفورمنس بهتری را ارائه می‌کند.

این مقایسه‌ای بسیار عجیب و غیرمعمول است زیرا در آن یک هاچ‌بک داغ کامپکت در برابر یک اس‌یووی آفرود جعبه‌ای شکل قرار گرفته است اما ویژگی مشترک آن‌ها این است که در هردو نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ اما بااین‌حال تفاوت‌های بزرگی در پیشرانه‌های آن‌ها وجود دارد. در سینهٔ A45 یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که G63 از نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. علاوه بر این، دو خودرو در وزن و آئرودینامیک هم باهم اختلاف دارند.

در درگ اول می‌بینیم که G63 پیشتاز می‌شود و هرچند در ادامه A45 خود را به آن نزدیک می‌کند اما نمی‌تواند تا پیش از خط پایان به برادر سنگین‌وزن خود برسد. بااین‌حال این در گ نشان می‌دهد که G63 با وجود برخورداری از قدرت بسیار بیشتر، نمی‌تواند خیلی از برادر کوچک خود فاصله بگیرد. در درگ دوم A45 استارت بهتری دارد اما G63 هنوز هم اندکی پیش می‌افتد ولی بااین‌حال A45 این اختلاف کوچک را به‌راحتی از بین می‌برد و پیشتاز می‌شود. بدین ترتیب، هاچ‌بک داغ با ثبت زمان ۱۲.۱ ثانیه، زودتر از اس‌یووی سنگین با زمان ۱۲.۳ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند.

پس ‌از این درگ‌ها، دو مسابقهٔ رولینگ و یک آزمایش ترمز هم انجام می‌گیرد که در همهٔ آن‌ها A45 پیروز می‌شود. این نشان می‌دهد که اندازهٔ کوچک و وزن سبک این هاچ‌بک داغ، قدرت و گشتاور کمتر آن‌را جبران می‌کند. همچنین بین این دو محصول مرسدس-آام‌گ اختلاف قیمت زیادی هم وجود دارد به‌گونه‌ای که A45 با قیمت ۵۶,۵۷۰ پوند بسیار از G63 با قیمت ۱۴۶,۴۹۰ پوند ارزان‌تر است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.