درگ فراری SF90 و لافراری با حضور افتخاری بوگاتی شیرون!

درگ فراری SF90 و لافراری با حضور افتخاری بوگاتی شیرون!

فراری SF90 یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی حال حاضر بازار است، بوگاتی شیرون یکی از قوی‌ترین‌های جهان به‌حساب می‌آید و لافراری هایپرکار جذاب و بسیار کمیابی است که نیازی به معرفی ندارد. درحالی‌که دیدن هر سهٔ این خودروها در یک مکان می‌تواند اتفاق بسیار خاصی باشد، درگ‌تایمز مسابقهٔ درگ بین آن‌ها ترتیب داده است. این مسابقه در یک پیست درگ خصوصی برگزار شده و برای اینکه پی به میزان جذابیت آن ببرید، فقط کافی است بدانید ضعیف‌ترین خودروی این جمع بیش از ۹۶۰ اسب بخار قدرت دارد.

این خودرو لافراری است که از یک پیشرانه ۶.۳ لیتری V12، یک موتور الکتریکی و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کند تا تمام این نیرو را به چرخ‌های عقب بفرستد. رقیب اصلی این هایپرکار ایتالیایی در این ویدئو هم یک فراری دیگر یعنی SF90 استراداله است. این خودرو هرچند در سینهٔ خود یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کوچک‌تر دارد اما در عوض سه موتور الکتریکی آن را همراهی می‌کنند. مجموع خروجی این سیستم ۱۰۰۰ اسب بخار است که کمی از لافراری بیشتر بوده و توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود؛ و همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، یک بوگاتی ۱۵۰۰ اسب بخاری هم در جمع این اسب‌های سرخ مارانلو حضور دارد.

بااین‌حال، بخش عمده‌ای از ویدئو به رقابت فراری با فراری اختصاص دارد. در مسابقهٔ اول که از حالت سکون آغاز می‌شود، لافراری در برابر SF90 چهارچرخ محرک هیچ شانسی ندارد. سوپرکار هیبریدی جدید فراری از همان ابتدا جلو می‌افتد و به‌راحتی پیروز می‌شود. مسابقات بعدی اما همگی به‌صورت رولینگ برگزار می‌شوند و حالا لافراری می‌تواند خودی نشان دهد. در دو مسابقهٔ رولینگ اول، لافراری به پیروزی می‌رسد اما رولینگ سوم با برتری SF90 پایان میابد. بدین ترتیب، دو خودرو هرکدام با دو پیروزی مساوی هستند و رولینگ چهارم تکلیف برندهٔ کلی این رقابت خانوادگی را مشخص می‌کند.

اما این پایان ماجرا نیست و حالا SF90 برای رویارویی با شیرون آماده می‌شود. این دو خودرو مجموعاً ۲۵۰۰ اسب بخار قدرت دارند و هردو از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برند. آیا فراری علیرغم قدرت بسیار کمتر، به لطف موتورهای الکتریکی خود می‌تواند حریف بوگاتی شانزده سیلندر شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

 فراری لافراریفراری SF90 استرادالهبوگاتی شیرون
پیشرانه۶.۳ لیتری V12 هیبریدی۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی۸ لیتری W16 کواد توربو
قدرت۹۶۳ اسب بخار۱۰۰۰ اسب بخار۱۵۰۰ اسب بخار
گشتاور۹۰۰ نیوتن متر۹۰۰ نیوتن متر۱۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۴۳۰ کیلوگرم۱۵۷۰ کیلوگرم۱۹۹۵ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.