درگ غول‌های سوپرشارژ آمریکایی، هنسی ماموت در برابر جیپ ترک‌هاوک

درگ غول‌های سوپرشارژ آمریکایی، هنسی ماموت در برابر جیپ ترک‌هاوک

پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای پرفورمنس این روزها به خودروهای متداولی تبدیل شده‌اند. در این بخش خودروسازان زیادی فعالیت می‌کنند و تیونرهایی مثل هنسی هم سال‌ها است که در این حوزه فعالیت دارند و هیولاهای بسیار قدرتمندی تولید می‌کنند. حال کارواو یکی از این خودروها را گیر آورده و آن را در برابر شاسی‌بلند هم‌خانوادهٔ قدرتمندی قرار داده است. این خودروها هنسی ماموت و جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک هستند.

هردوی این ماشین‌ها از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کنند اما این موتور به لطف ارتقاءهای مختلف هنسی، حالا قدرت بسیار بیشتری تولید می‌کند و خروجی آن در ماموت به ۱۰۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور رسیده است. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم این نیروی عظیم را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. پیشرانهٔ جیپ اما که استاندارد است، همچنان ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که بسیار کمتر از رقیب است. بااین‌حال، ترک‌هاوک هم مثل ماموت به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.

علیرغم قدرت بسیار کمتر، برتری اصلی جیپ نسبت به رقیب وزن بسیار سبک‌تر است. این خودرو ۲۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد که به میزان قابل‌توجهی از وزن ۳۲۰۰ کیلوگرمی ماموت کمتر است. در اولین مسابقه، جیپ با استفاده از لانچ کنترل از همان ابتدا جلو افتاد و ماموت که نتوانست خود را به رقیب برساند، با اختلاف زیادی دوم شد. در درگ دوم بسیار نزدیک‌تر بود و این بار هردو راننده از لانچ کنترل استفاده کردند اما هنسی بازهم حریف ترک‌هاوک نشد.

بااین‌حال، در اولین مسابقهٔ رولینگ که با راحت‌ترین تنظیمات دو خودرو برگزار شد، ماموت توانست اولین پیروزی خود را کسب کند. خوشحالی پیکاپ هنسی اما کوتاه‌مدت بود زیرا رولینگ دوم با اسپرت‌ترین حالت خودروها، سومین پیروزی را برای جیپ به ارمغان آورد اما این پایان پیروزی‌های گرند چروکی نبود زیرا این ماشین در آزمایش ترمز هم پیروز شد هرچند که در اینجا اختلاف دو خودرو خیلی زیاد نبود. همچنین قطعاً وزن زیاد و لاستیک‌های آفرودی نقش پررنگی در عملکرد ضعیف‌تر ماموت در آزمایش ترمز داشتند.

مقایسه مشخصات فنی

 هنسی ماموتجیپ ترک‌هاوک
پیشرانه۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۱۰۲۶ اسب بخار۷۰۷ اسب بخار
گشتاور۱۳۱۴ نیوتن متر۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۳۲۰۰ کیلوگرم۲۴۰۰ کیلوگرم
قیمت۱۲۲ هزار پوند۹۰ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.