درگ عجیب تسلا مدل X و لامبورگینی آونتادور S

درگ عجیب تسلا مدل X و لامبورگینی آونتادور S

به یاد می‌آورید که تسلا مدل X توانست سه شاسی‌بلند قلدر و پرقدرت را در مسابقه‌ی درگ شکست دهد؟ ظاهراً یکی از شرکت‌کنندگان در آن مسابقه یعنی لامبورگینی اوروس از شکست خود سخت ناراحت بوده اما از آنجایی که این درگ قابل تکرار نیست برادر اوروس یعنی آونتادور S به جنگ تسلا مدل X می‌رود تا بتواند شکست برادر قدبلند خود را جبران کند.

اما آیا این خودرو می‌تواند نتایج قبلی را به نفع خود بازگرداند؟ بیایید ابتدا نگاهی به برگه مشخصات فنی دو خودرو داشته باشیم.

تسلا مدل X در نسخه P100D پرفورمنس خود قدرت ۷۷۲ اسب بخاری داشته که این قدرت عظیم به خاطر وجود دو پیشرانه الکتریکی است. این شاسی‌بلند الکتریکی که از گشتاور آنی معروف خودروهای الکتریکی سود می‌برد تنها در عرض ۲.۹ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی مدل X وزن زیادی داشته و باعث شده وزن خالص این خودرو به ۲۵۰۹ کیلوگرم برسد.

از طرف دیگر در دل لامبورگینی آونتادور S یک نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۳۰ اسب بخار قرار گرفته که ۳۹ واحد بیشتر از قدرت آونتادور استاندارد می‌باشد. این سوپرکار ایتالیایی از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار بوده اما مزیت اصلی آن سبک بودن نسبت به رقیب است. خب سؤالی که به وجود می‌آید این است: آیا تفاوت وزن دو خودرو فاکتوری مهم است؟ بله این موضوع مخصوصاً در خط مستقیم اهمیت دارد.

خب بیایید کمی از نتایج را با یکدیگر مرور کنیم. آونتادور S در درگ از حال سکون برنده‌ی واضح بوده اما در حالت رولینگ کمی اوضاع فرق می‌کند. آونتادور S در ابتدا مدل X را پشت سر می‌گذارد اما در مسابقه رولینگ ۴۸ کیلومتر در ساعت…

به نظر شما برنده‌ی واقعی این مسابقه کدام خودرو است؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.