درگ شانه‌به‌شانه جیپ تراک هاوک و آلفارومئو استلویو QV

درگ شانه‌به‌شانه جیپ تراک هاوک و آلفارومئو استلویو QV

شاید شما این دو شاسی‌بلند را برادران ناتنی یکدیگر بدانید. آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و جیپ گرند چروکی تراک هاوک هر دو زیر چتر حمایتی گروه فیات-کرایسلر قرار دارند هرچند این دو برند از نظر هویت و جایگاه در صنعت خودرو تفاوت‌های زیادی را نشان می‌دهند. یکی از آن‌ها اسطوره‌ای ایتالیایی است که به خاطر تولید خودروهای اسپورت جاده‌ای شناخته شده و دیگری هم که خب جیپ است!

اما این دو شاسی‌بلند علیرغم قدرت زیاد جیپ در خط مستقیم رقابت جانانه‌ای با یکدیگر دارند. برای یادآوری باید دانست استلویو QV از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری استفاده می‌کند که قابل‌توجه است. البته پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار تراک هاوک با قدرت ۷۰۷ اسب بخار باعث می‌شود قدرت استلویو چندان به چشم نیاید.

علیرغم این تفاوت در قدرت تولیدی، آلفارومئو در روی کاغذ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۱.۸ ثانیه طی می‌کند. شتاب جیپ نیز ۳.۵ ثانیه و زمان طی مسافت ۴۰۰ متر آن نیز ۱۱.۶ ثانیه است که هر دو برند را نزدیک به هم نشان می‌دهد؛ به‌عبارت‌دیگر ما می‌توانیم یک مسابقه درگ بسیار هیجان‌انگیز را شاهد باشیم.

و این‌طور هم هست به گونه‌ای که آلفارومئو در ابتدا کمی پیش می‌افتد. این خودرو لانچ بهتری داشته و تا نصف مسیر جلو می‌ماند. شکی وجود ندارد که ۷۰۷ اسب جیپ به کمکش آمده و عقب‌ماندگی را جبران می‌کند.

مجله خودرو ویدئوی کوتاهی از این درگ را منتشر کرده و بنابراین ما نتیجه‌ی نهایی را افشا نمی‌کنیم. البته زمان‌های دو خودرو را می‌گوییم که برابر با ۱۲.۳۷ و ۱۲.۷۷ ثانیه می‌باشد. کدام شاسی‌بلند برنده شده است؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.