درگ شانه‌به‌شانهٔ آئودی RS6 و تسلا مدل X پرفورمنس

درگ شانه‌به‌شانهٔ آئودی RS6 و تسلا مدل X پرفورمنس

بر کسی پوشیده نیست که تسلاها خودروهای بسیار سریعی هستند. تسلا مدل S و مدل X معمولاً به خاطر گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، رقبا را در مسابقه‌های درگ شرمنده می‌کنند؛ اما آیا خودروهای درون‌سوزی هستند که بتوانند مدل X را در درگ مغلوب کنند؟ کارواو تصمیم گرفته آئودی RS6 را در برابر این کراس‌اوور آمریکایی قرار دهد تا ببیند که آیا پیشرانهٔ درون‌سوز توانایی مقابله با نیروی برق را دارد یا نه.

تسلایی که در این درگ حضور دارد از نوع پرفورمنس دو موتوره است که دو موتور الکتریکی آن مجموعاً ۷۷۸ اسب بخار قدرت و ۱۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. باطری‌هایی که برای تأمین انرژی این موتورهای قدرتمند موردنیاز هستند، وزن این کراس‌اوور الکتریکی را به ۲۴۸۵ کیلوگرم رسانده که در درگ می‌تواند به ضرر آن تمام شود. هرچند مدل X پلاد جدید به‌احتمال‌زیاد همهٔ رکوردهای پرفورمنس تسلا را جابجا خواهد کرد اما نباید فراموش کرد که همین مدل X دو موتورهٔ قدیمی هم چقدر سریع است. این نسخه همچنان در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای به چالش کشیدن اکثر سوپرکارها کافی است.

در سوی دیگر این میدان هم آئودی RS6 قرار دارد که می‌خواهد از آبروی خودروهای درون‌سوز دفاع کند. این استیشن زیبا از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو بهره می‌برد که از سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت برخوردار بوده و ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این V8 به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده تا نیروی خود را به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو تحویل دهد. خب بااین‌همه، کدام‌یک از این خودروهای خانوادگی در مسابقهٔ درگ سریع‌تر است؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 آئودی RS6تسلا مدل X پرفورمنس
پیشرانه۴ لیتری V8 توئین توربودو موتوره الکتریکی
قدرت۶۰۰ اسب بخار۷۷۸ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نیوتن متر۱۱۴۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیکتک سرعته
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۰۷۵ کیلوگرم۲۴۸۵ کیلوگرم
قیمت۹۶,۹۱۰ پوند۱۰۱,۰۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.