درگ سوپر شاسی‌ بلندها، اوروس، برابوس ۸۵۰ و تسلا مدل X پرفورمنس

درگ سوپر شاسی‌بلندها، اوروس، برابوس ۸۵۰ و تسلا مدل X پرفورمنس

در بازار رو به رشد امروز شاسی‌بلندهای پرفورمنس، غلبه بر رقبا از همیشه سخت‌تر شده است. بااین‌حال، برای اینکه ببینیم کدام شاسی‌بلند پادشاه ۴۰۰ متر محسوب می‌شود، تیم کارواو جمع منحصربه‌فردی از کراس‌اوورهای پرفورمنس بازار را برای برگزاری مسابقهٔ درگ به باند فرودگاه همیشگی خود آورده است. اصلی‌ترین عضو این جمع لامبورگینی اوروس است که تسلا مدل X پرفورمنس و برابوس ۸۵۰ تیونینگ شده برای مقابله با آن به میدان آمده‌اند.

لامبورگینی اوروس به لطف ترکیبی از قدرت و چابکی، یکی از چشمگیرترین شاسی‌بلندهای پرفورمنس بازار محسوب می‌شود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این V8 قدرتمند به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل سده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. اوروس با ۲۱۹۷ کیلوگرم وزن خودروی سنگینی است ولی بااین‌حال ظرف تنها ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتظار می‌رود نسخهٔ بروز شدهٔ این خودرو اواخر امسال در پبل بیچ رونمایی شود.

در این رقابت، برابوس ۸۵۰ منحصربه‌فرد، لامبورگینی اوروس را به چالش می‌کشد. این خودرو بر اساس نسل قبلی مرسدس GLE63 AMG ساخته شده اما پیشرانهٔ استاندارد آن به‌طور کامل تغییر کرده است. تیم برابوس پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی GLE63 را بیرون آورده و یک موتور ۶ لیتری V8 توئین توربوی دست‌ساز برابوس را جایگزین آن کرده‌اند. این موتور جدید ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. البته برابوس گشتاور این موتور را روی ۱۱۵۰ نیوتن متر محدود کرده تا قابلیت اطمینان آن افزایش پیدا کند. این شاسی‌بلند تیون شده یکی از بهترین ساخته‌های برابوس محسوب می‌شود یعنی تیونری که دهه‌ها را صرف ساخت خودروهایی حتی سریع‌تر از مرسدس AMG کرده است.

برای رقابت با این شاسی‌بلندهای بنزینی قدرتمند، تسلا مدل X پرفورمنس به میدان آمده است. این شاسی‌بلند الکتریکی به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف فقدان گیربکس معمولی و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، مدل X پرفورمنس ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خب آیا این تسلای قدرتمند می‌تواند رقبای بنزینی خود را در ۴۰۰ متر مغلوب کند؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 لامبورگینی اوروسبرابوس ۸۵۰مدل X پرفورمنس
پیشرانه۴ لیتری V8 توئین توربو۶ لیتری V8 توئین توربوالکتریکی دو موتوره
قدرت۶۵۰ اسب بخار۸۵۰ اسب بخار۶۷۰ اسب بخار
گشتاور۸۵۰ نیوتن متر۱۴۵۰ نیوتن متر۹۷۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته اتوماتیکتک سرعته
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۱۹۷ کیلوگرم۲۳۵۰ کیلوگرم۲۵۷۲ کیلوگرم
قیمت۱۷۹ هزار پوند۳۰۰ هزار پوند۱۰۱ هزار پوند

 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.