درگ سوپرکراس‌اوورها! مرسدس GLC63 در برابر آلفا استلویو QV

درگ سوپرکراس‌اوورها! مرسدس GLC63 در برابر آلفا استلویو QV

در این درگ شاهد نبرد بسیار جذابی هستیم. نبرد میان دو سوپرکراس‌اوور، دو بلندقامت قدرتمند از آلمان و ایتالیا. این دو ماشین آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و مرسدس-آام‌گ GLC63 هستند. روی کاغذ این دو کراس‌اوور اسپرت تقریباً برابر هستند. آلفا در زیر کاپوت خود یک نیروگاه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده درحالی‌که صدای غرش یک ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور هم از سینهٔ مرسدس به گوش می‌رسد.

علاوه بر این، هردو خودرو چهارچرخ محرک هستند، هردو وزنی تقریباً یکسان دارند و هردو رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را شکسته‌اند. در این پیست در ابتدا آلفا رکورددار بود اما چندی بعد مرسدس با دو ثانیه کمتر، رکورد ایتالیایی‌ها را شکست و سریع‌ترین شاسی‌بلند جهنم سبز لقب گرفت؛ بنابراین رقابت بسیار سخت و نزدیکی بین این دو کراس‌اوور اسپرت جریان دارد. البته دراین‌بین تفاوت واقعی میان این دو ماشین در گشتاور آن‌ها است یعنی جایی که پیشرانهٔ ۴ لیتری بزرگ‌تر مرسدس با دو سیلندر بیشتر، مزیت خود را نشان داده و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

بااین‌حال به نظر شما در این نبرد جذاب و دیدنی، کدام خودرو پیروز می‌شود، آیا استلویو با تکیه بر نیروگاهی که از اسب رقصان مارانلو گرفته می‌تواند زودتر به خط پایان برسد یا این کراس‌اوور اشتوتگارتی‌ها است که با استفاده از گشتاور بیشتر خود بر حریف خوش‌چهره‌اش غلبه می‌کند؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را مشاهده کرده و از دیدن رقابتی حساس و تماشایی بین این دو بلندقامت اسپرت لذت ببرید.

 مقایسهٔ مشخصات فنی

 مرسدس GLC63 Sآلفا استلویو QV
پیشرانه۴ لیتری V8۲.۹ لیتری V6
تنفستوئین توربوتوئین توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار
گشتاور۷۰۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
مصرف سوخت۱۳.۰ لیتر ترکیبی۱۲.۴ لیتر ترکیبی
وزن۲۰۴۰ کیلوگرم۱۹۱۵ کیلوگرم
قیمت پایه۸۱,۷۴۵ دلار۸۱,۳۹۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.