درگ سه هزار اسبی بین تسلا مدل S پلاد، لوسید ایر و تایکان توربو S

درگ سه هزار اسبی بین تسلا مدل S پلاد، لوسید ایر و تایکان توربو S

اگر در حال حاضر خواهان سریع‌ترین سدان‌های بازار باشید باید سراغ مدل‌های الکتریکی بروید زیرا هم‌اکنون لااقل در خط مستقیم هیچ سدانی سریع‌تر از پورشه تایکان توربو S، لوسید ایر و تسلا مدل S پلاد نیست. این سه سدان الکتریکی آن‌قدر سریع هستند که حتی می‌توانند بسیاری از سوپراسپرت‌های درون‌سوز را هم مغلوب کنند؛ اما از بین این‌ها کدام‌یک سریع‌ترین است؟ درگ تایمز برای پاسخ دادن به این سؤال، بین این سه خودرو یک مسابقهٔ درگ ترتیب داده است. البته اگر درگ‌های قبلی این کانال یوتیوب را تماشا کرده باشید احتمالاً نتیجهٔ این درگ را میدانید ولی بااین‌حال دیدن رقابت تایکان و مدل S و لوسید در کنار هم خالی از لطف نخواهد بود.

مثل همیشه، قبل از تماشای مسابقه بیایید نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. لوسید ایری که در اینجا حضور دارد از نوع پرفورمنس دریم ادیشن است که دو موتور الکتریکی آن ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود که با لاستیک‌های پیرلی P Zero پوشیده شده و باید وزنی ۲۳۷۵ کیلوگرمی را جابجا کنند. وزن تایکان توربو S هم تقریباً به‌اندازهٔ لوسید است اما دو موتور آن تنها ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارند. پورشه همچنین بسیار گران‌تر بوده و ۵۰ هزار دلار قیمت بیشتری از ایر دارد. ستارهٔ این جمع هم مدل S پلاد با قیمت و وزن کمتر نسبت به دو رقیب دیگر است. این ماشین با تنها ۲۱۹۲ کیلوگرم وزن، به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. پلاد همچنین حدود ۵۰ هزار دلار از لوسید ارزان‌تر است.

با توجه به این اعداد و ارقام به‌راحتی می‌توانید بفهمید کدام خودرو پیروز این درگ خواهد شد ولی بااین‌حال می‌توانید ویدئوی زیر را هم مشاهده کنید تا اختلاف بین خودروها را بهتر ببینید.

مشخصات فنی

 تایکان توربو Sلوسید ایرتسلا مدل S پلاد
قوای محرکهدو موتورهدو موتورهسه موتوره
قدرت۷۵۰ اسب بخار۱۱۱۱ اسب بخار۱۰۲۰ اسب بخار
گیربکسدو سرعتهتک سرعتهتک سرعته
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۴۰۴ کیلوگرم۲۳۷۵ کیلوگرم۲۱۹۲ کیلوگرم
قیمت۲۱۸ هزار دلار۱۷۰ هزار دلار۱۲۴ هزار دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.