درگ سلاطین ۴۰۰ متر! فراری SF90 استراداله در برابر پورشه ۹۱۱ توربو S

درگ سلاطین ۴۰۰ متر! فراری SF90 استراداله در برابر پورشه ۹۱۱ توربو S

قطعاً میدانیم وقتی صحبت از درگ ۴۰۰ متر می‌شود، پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ یکی از خودروهای واقعاً شگفت‌انگیز است. تاکنون بارها دیده‌ایم که این ماشین خودروهای بسیار قدرتمندی (و موتورسیکلت‌ها) را در مسابقات درگ به چالش کشیده و اکثر آن‌ها فقط توانستند چراغ‌های عقب پورشه را ببینند؛ اما این بار خودرویی در برابر قاتل اشتوتگارتی قرار گرفته که خود از سلاطین ۴۰۰ متر به‌حساب می‌آید و با کسی شوخی ندارد. این ماشین فراری SF90 استراداله است که کارواو آن را در برابر ۹۱۱ توربو S قرار داده است.

ازآنجایی‌که سوپرکار پرچم‌دار فراری بسیار گران‌تر از کوپهٔ آلمانی است، این اختلاف قیمت باید نشان‌دهندهٔ چیزی باشد. بله این به خاطر قوای محرکهٔ هیبریدی پیچیده‌ای است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این در حالی است که پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت پورشه تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. همچنین فراری با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، از پورشه ۱۶۴۰ کیلوگرمی سبک‌تر است.

بنابراین، تعجبی ندارد که SF90 هم در درگ از حالت سکون و هم رولینگ توانست توربو S را مغلوب کند. فراری ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۶ ثانیه طی کرد درحالی‌که پورشه این کار را نیم ثانیه دیرتر انجام داد. این در مسابقات درگ اختلاف زیادی به‌حساب می‌آید؛ بنابراین، کسانی که بیش از نیم میلیون دلار برای خرید فراری SF90 استراداله هزینه می‌کنند می‌توانند مطمئن باشند که پولشان در جای درستی خرج شده است.

مقایسه مشخصات فنی

 پورشه ۹۱۱ توربو Sفراری SF90 استراداله
پیشرانه۳.۸ لیتری H6 توئین توربو۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت۶۵۰ اسب بخار۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نیوتن متر۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۶۴۰ کیلوگرم۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت۲۱۷,۵۵۰ دلار۵۱۱,۲۵۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.