درگ سدان‌های کامپکت اسپرت، کادیلاک CT4-V در برابر مرسدس CLA35

درگ سدان‌های کامپکت اسپرت، کادیلاک CT4-V در برابر مرسدس CLA35

سوپر سدان‌های پرچم‌دار در مرکز توجه علاقه‌مندان هستند و باید هم همین‌طور باشد. به‌عنوان‌مثال، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ را می‌توان بهترین سدان بنزینی تاریخ آمریکا دانست درحالی‌که مرسدس E63 AMG هم یک شاهکار مهندسی است اما مدل‌های پرفورمنس پایه چطور هستند؟ برای اینکه کمی هم به این خودروها توجه شود، کادیلاک CT4-V و مرسدس CLA35 AMG در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گرفته‌اند.

پیش از اینکه سراغ تماشای این درگ برویم بهتر است نگاهی به مشخصات فنی دو خودرو داشته باشیم. کادیلاک از یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که از شورلت سیلورادو گرفته شده و ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و این سدان کامپکت ۱۶۴۰ کیلوگرمی را جابجا می‌کند.

از سوی دیگر، CLA35 با ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن، خودروی سبک‌تری است اما درعین‌حال قدرت کمتری هم دارد. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این سدان آلمانی ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس هم مثل کادیلاک از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است اما برخلاف رقیب آمریکایی، در اینجا انتقال نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد که بسیار مهم است.

با آغاز درگ اول از حالت ایستاده، کادیلاک در ابتدا کمی جلو می‌افتد اما در ادامه مرسدس خود را به رقیب رسانده و با اختلافی بسیار جزئی زودتر از خط پایان عبور می‌کند. در مسابقهٔ رولینگ اما نتیجه کاملاً متفاوت می‌شود. با شروع مسابقه از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت، کادیلاک بازهم جلو می‌افتد اما این بار CLA35 هرگز نمی‌تواند اختلاف را جبران کرده و خود را به CT4-V برساند.

در رولینگ از سرعت صد کیلومتر بر ساعت اما شرایط کاملاً برعکس می‌شود و این بار مرسدس خودرویی است که جلو افتاده و رقیب آمریکایی را جا می‌گذارد. در این مسابقهٔ آخر بیشترین اختلاف بین دو خودرو ایجاد می‌شود. به‌طورکلی، با وجود اینکه مرسدس CLA35 AMG و کادیلاک CT4-V روی کاغذ بسیار به هم نزدیک هستند اما عملکرد آن‌ها در دنیای واقعی در شرایط مختلف متفاوت خواهد بود.

مشخصات فنی

 کادیلاک CT4-Vمرسدس CLA35
پیشرانه۲.۷ لیتری I4 توربو۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت۳۲۵ اسب بخار۳۰۲ اسب بخار
گشتاور۵۱۵ نیوتن متر۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه
وزن۱۶۴۰ کیلوگرم۱۵۹۰ کیلوگرم
قیمت۴۷,۲۹۰ دلار۴۸,۹۵۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.