درگ سدان‌های فوق لوکس! رولزرویس فانتوم، مایباخ ۵۷S و تویوتا سنچوری

درگ سدان‌های فوق لوکس! رولزرویس فانتوم، مایباخ ۵۷S و تویوتا سنچوری

محبوبیت مسابقات درگ در اینترنت طی سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته و به‌جایی رسیده است که کانال‌های زیادی در یوتیوب اقدام به برگزاری این مسابقات بین خودروهای مختلف می‌کنند. همچنین بسیاری از این درگ‌ها صرفاً برای سرگرمی برگزار می‌شوند و در آن‌ها هیچ خبری از خودروهای اسپرت و پرفورمنس نیست. حال در اینجا می‌توانید یکی از این درگ‌ها را ببینید.

مردان تراتل هاوس به این نتیجه رسیده‌اند که برگزار مسابقهٔ درگ بین سه سدان فوق لوکس متعلق به دههٔ ۲۰۰۰ می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. بدین منظور، آن‌ها یک رولزرویس فانتوم مدل ۲۰۰۵، یک تویوتا سنچوری مدل ۲۰۰۴ و یک مایباخ ۵۷S مدل ۲۰۰۷ را گرد هم جمع کرده‌اند. هر سهٔ این خودروها به پیشرانه‌های V12 مجهز هستند اما تنها مایباخ از موتور توئین توربو بهره می‌برد. در این جمع، فانتوم با ۶.۷۵ لیتر، حجیم‌ترین موتور و سنچوری ضعیف‌ترین پیشرانه را دارد. پس بیایید نگاه دقیق‌تری به اعداد و ارقام داشته باشیم.

سدان فوق لوکس تویوتا از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که تنها ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور باید وزنی ۲۰۵۰ کیلوگرمی را جابجا کند. در همین حال، موتور ۶.۷۵ لیتری V12 تنفس طبیعی فانتوم ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این V12 بزرگ اما باید جثه‌ای ۲۵۳۰ کیلوگرمی را حرکت دهد؛ و نهایتاً به قوی‌ترین و سنگین‌ترین عضو گروه یعنی مایباخ می‌رسیم که ۲۷۴۴ کیلوگرم وزن دارد و پیشرانهٔ ۶ لیتری توئین توربوی آن ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

با نگاه به این اعداد احتمالاً خواهید فهمید که کدام خودرو پیروز می‌شود ولی بااین‌حال شگفتی‌هایی هم در این ویدئو وجود دارد و همه‌چیز آن‌طور که انتظار دارید پیش نمی‌رود؛ بنابراین، تماشای این درگ عجیب بین سدان‌های فوق لوکس خالی از لطف نخواهد بود.

 

مشخصات فنی

 تویوتا سنچوریرولزرویس فانتوممایباخ ۵۷S
پیشرانه۵.۰ لیتری V12۶.۷۵ لیتری V12۶.۰ لیتری V12 توئین توربو
قدرت۲۸۰ اسب بخار۴۶۰ اسب بخار۶۲۰ اسب بخار
گشتاور۳۴۰ نیوتن متر۷۲۰ نیوتن متر۱۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس۴ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک۵ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقبعقب
وزن۲۰۵۰ کیلوگرم۲۵۳۰ کیلوگرم۲۷۴۴ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.